Česko v oboru komerčních realit proinvestovalo nejvíce ve střední Evropě

Česká republika se stala tahounem středoevropského regionu v rámci investičního objemu, který natekl do komerčních nemovitostí od začátku roku 2017.

Na rozdíl od předchozích let, kdy bylo jasnou jedničkou Polsko, se letos v Česku - přestože disponuje jen zhruba polovičním trhem svého většího souseda - proinvestovalo nejvíce ve střední Evropě, a to 50 % ze všech investic proudících do regionu. Ty v prvním pololetí 2017 dosáhly 4,1 mld. eur.

Podle realitně-poradenské společnosti Cushman & Wakefield se od začátku letošního roku v Česku proinvestovalo 2,1 miliardy eur, z toho 165,5 milionů eur šlo do hotelových nemovitostí a přes 1 miliardu eur výlučně do obchodních center. Výrazně tedy dominují investice do maloobchodního sektoru. Tvoří až 53 % z dosavadního investičního objemu roku 2017. Ze zbývajících 47 % tvoří 23 % kanceláře, 10 % industriální segment, 8 % hotely a 6 % smíšené využití.

„Česko, ve svém nejlepším pololetí v historii, předstihlo Polsko v objemu investic proudících do komerčních realit. To mimo jiné reflektuje rychlý růst domácí ekonomiky a silný zájem investorů, kteří oproti západním trhům těží v tuzemsku z vyšších výnosů a politické a ekonomické stability České republiky. Do konce roku 2017 očekáváme, že celkový investiční objem překročí hranici 3 miliard eur a budou opět padat historické rekordy. Příští rok ovšem přinese změny, a to zejména v typu nemovitostí, které se budou prodávat. Například u obchodních center očekáváme, že celkový objem investic u těchto nemovitostí klesne během příštích dvou let na polovinu. Naopak administrativní budovy by měly zaznamenat nárůst poptávky," říká Michal Soták, partner v investičním týmu společnosti Cushman & Wakefield.

V České republice se momentálně nachází zhruba 100 obchodních center. Za poslední dva roky vystřídal majitele asi tucet z nich. Hodnota každého z nich byla nad 50 mil. eur.

„V příštích dvou letech máme v hledáčku už jen 4-5 projektů nad 50 mil eur. Lze tedy usuzovat, že v krátkodobém horizontu současný investiční boom zeslábne. Důvodů je několik. Noví majitelé jsou povětšinou dlouhodobí investoři, kteří nepotřebují rychle prodat a spíše si nemovitosti podrží. Maloobchodu se daří a investoři těží z velmi solidního zhodnocení svých nedávných investic. A konečně je to i skutečnost, že se nová obchodní centra téměř nestaví. Třeba v tomto roce se postavil pouze Central Jablonec," říká Alexander Rafajlovič, partner v investičním týmu společnosti Cushman & Wakefield.

Podle odhadů společnosti Cushman & Wakefield bude činit celkový investiční objem do obchodních center za rok 2017 kolem 1,2 miliardy eur.

30.8.2017; TZ: Cushman & Wakefield

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Naši hoteliéři objevují prestižní HOTELEX & FINEFOOD v Číně

Naši hoteliéři objevují prestižní HOTELEX & FINEFOOD v Číně, foto: pixabay.com

Profesionální mezinárodní veletrh HOTELEX & FINEFOOD v čínské Šanghaji je zařazený do top oblasti světového...

Hyundai představí nový vůz s vodíkovým pohonem

Hyundai představí nový vůz s vodíkovým pohonem, foto Hyundai Motor Czech s.r.o.

Hyundai Motor připravil pro letošní veletrh spotřební elektroniky CES 2018 velké překvapení. Na tradiční největší...

Stanice měření emisí budou od ledna pořizovat fotodokumentaci vozidel

Stanice měření emisí budou od ledna pořizovat fotodokumentaci vozidel, foto: Praha Press

Stanice měření emisí začnou od ledna pořizovat fotodokumentaci a připojí se k systému STK.

Automobilka Hyundai zahájila soutěž o nejlepší slogany na fotbalové mistrovství světa

Automobilka Hyundai zahájila soutěž o nejlepší slogany na fotbalové mistrovství světa, foto: Hyundai Motor Czech s.r.o.

Partner fotbalového mistrovství světa 2018 FIFA World Cup Russia ™ automobilka Hyundai zahájila soutěž "Be There...

reklama reklama reklama