Praha je z pohledu maloobchodníků atraktivním trhem

Praha je nyní z pohledu maloobchodníků vyspělým trhem podobně jako Barcelona, Vídeň či Brusel. Vyplývá to z nového průzkumu společnosti JLL „Destination Europe 2015", který se zabývá zastoupením a expanzními plány 250 mezinárodních maloobchodních značek na 57 klíčových evropských trzích.

Ze zprávy vyplývá, že Praha je pro mezinárodní maloobchodní značky 14. nejžádanějším trhem v Evropě. Žebříček nejoblíbenějších destinací vede Londýn, následován Paříží a Moskvou. Praha přitom předčila města, jako jsou Vídeň, Brusel, Frankfurt či Curych a je první mezi městy střední a východní Evropy.

Přestože je Praha hodnocena jako vyspělý trh, má stále ještě větší potenciál k růstu než města jako Vídeň, Frankfurt či Curych, především pokud jde o maloobchodní prodeje. Jak ukazuje zpráva JLL, ve zmíněných městech se očekává nárůst prodejů o zhruba 5 až 10 %, zatímco v Praze je to 15 %.

„Vídeň, Frankfurt a Curych patří mezi vyspělé maloobchodní trhy mnohem než Praha, ale operuje zde více silných národních značek, které nejsou ochotny přenechat místo mezinárodním značkám. Zajistit si tak prostory v těchto městech je pro mezinárodní značky mnohem složitější a dražší a konkurenční boj o nejlepší místa je silný. Česká republika má naopak málo silných místních značek především v oblasti módního oblečení, obuvi a módních doplňků. Vzniká tak příležitost pro mezinárodní obchodní značky, aby tuto mezeru zaplnily. Navíc mnohé mezinárodní značky v Praze stále ještě chybí," vysvětluje Beatrice Mouton, vedoucí oddělení maloobchodních nemovitostí JLL pro střední a východní Evropu.

TZ: JLL

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Česko letos zažije převody firem za miliardy

Foto: ilustrační/pixabay

Patria: Stovky majitelů kvůli změně daní urychlí prodeje.

Letiště Praha je v provozním zisku

Foto: Letiště Praha, a.s.

Meziročně si polepšilo o 900 milionů.

Aero letos navýší výrobu pro Airbus o 80 procent

Foto: ©AIRBUS S.A.S. 2018 – computer rendering by FIXION-MMS/aero.cz

Ve Vodochodech vzniká hrana křídla pro dopravní letoun A220.

ČSÚ spustil aplikaci zaměřenou na zahraniční obchod

Ilustrační foto: Stanislava Nopová

Český statistický úřad spustil novou vyhledávací aplikaci: Databáze zahraničního obchodu se zbožím.

reklama
reklama
reklama