Pražské nemovitosti se dočkají několika konverzí na hotely

Českému hotelovému trhu se díky stabilně vzrůstajícímu počtu turistů nadprůměrně daří. To má příznivý vliv na hotelové nemovitosti, které svou výnosností mezi 6-7 %, výrazně převyšují rentabilitu ostatních komerčních sektorů, jmenovitě maloobchodu, kanceláří a industriálního sektoru.

Na trhu je z řad operátorů jen okolo 14 % mezinárodních značek. Z důvodu nedostatku prémiových produktů bude rok 2018 právě ve znamení konverzí a lze očekávat menší transakční objemy než v letech předešlých. Investoři proto hledají vhodné objekty ke konverzi s vidinou větších výnosů, a to převážně stávající kancelářské budovy na prémiových adresách. Saturace trhu totiž téměř neumožňuje vznik nových hotelů v lukrativních lokalitách. Společnost Cushman & Wakefield eviduje trend na Václavském náměstí či v lokalitách na Praze 5 nebo Praze 7, kde se kancelářské prostory mění na hotely a apartmánové hotely.

„Václavské náměstí je vhodnou ukázkou toho, že si investoři příležitosti ke konverzím nenechají ujít. Příkladem je Dům u Zlaté Pšenice (Václavské náměstí 48), kde od devadesátých let sídlila Česká spořitelna. Vyšší patra obsadí hotel patřící do českého řetězce Pytloun Hotels. Ten expanduje z Liberce, kde je aktuálně jedničkou na regionálním trhu. Václavské náměstí čeká konverze kanceláří na hotelové apartmány také v ikonické budově v jeho horní části. Hotelové apartmány, které zde vzniknou, budou opět provozovány silnou českou značkou," říká Tomáš Cejnar, investiční analytik ze středoevropského hotelového týmu společnosti Cushman & Wakefield.

17. 3. 2018; TZ: Cushman & Wakefield

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Inspirujte se módou na veletrhu obuvi a kožených doplňků

Inspirujte se módou na veletrhu obuvi a kožených doplňků, foto: bvv.cz

Příležitost pro obchodníky, inspirace pro spotřebitele, tradice a kvalita na brněnském veletrhu KABO.

V Česku se dosud revitalizovalo 19 procent stávajících obchodních center

V Česku se dosud revitalizovalo 19 procent stávajících obchodních center, foto: IGY

Tempo výstavby obchodních center v Evropě zpomaluje. Na desítku center revitalizace v blízké době čeká.

Česká ekonomika rostla díky domácí poptávce

Česká ekonomika rostla díky domácí poptávce, foto: Praha Press

Česká ekonomika v prvním čtvrtletí nadále rostla, i když pomalejším tempem než v předchozích kvartálech.

Festival TASTE v Moskvě nabídne gurmánům to nejlepší

Festival TASTE v Moskvě nabídne gurmánům to nejlepší

Festival Taste v Moskvě je jedinečným konceptem na volný čas pro celou rodinu i gurmánským rájem.

reklama reklama reklama