Pražské nemovitosti se dočkají několika konverzí na hotely

Českému hotelovému trhu se díky stabilně vzrůstajícímu počtu turistů nadprůměrně daří. To má příznivý vliv na hotelové nemovitosti, které svou výnosností mezi 6-7 %, výrazně převyšují rentabilitu ostatních komerčních sektorů, jmenovitě maloobchodu, kanceláří a industriálního sektoru.

Na trhu je z řad operátorů jen okolo 14 % mezinárodních značek. Z důvodu nedostatku prémiových produktů bude rok 2018 právě ve znamení konverzí a lze očekávat menší transakční objemy než v letech předešlých. Investoři proto hledají vhodné objekty ke konverzi s vidinou větších výnosů, a to převážně stávající kancelářské budovy na prémiových adresách. Saturace trhu totiž téměř neumožňuje vznik nových hotelů v lukrativních lokalitách. Společnost Cushman & Wakefield eviduje trend na Václavském náměstí či v lokalitách na Praze 5 nebo Praze 7, kde se kancelářské prostory mění na hotely a apartmánové hotely.

„Václavské náměstí je vhodnou ukázkou toho, že si investoři příležitosti ke konverzím nenechají ujít. Příkladem je Dům u Zlaté Pšenice (Václavské náměstí 48), kde od devadesátých let sídlila Česká spořitelna. Vyšší patra obsadí hotel patřící do českého řetězce Pytloun Hotels. Ten expanduje z Liberce, kde je aktuálně jedničkou na regionálním trhu. Václavské náměstí čeká konverze kanceláří na hotelové apartmány také v ikonické budově v jeho horní části. Hotelové apartmány, které zde vzniknou, budou opět provozovány silnou českou značkou," říká Tomáš Cejnar, investiční analytik ze středoevropského hotelového týmu společnosti Cushman & Wakefield.

17. 3. 2018; TZ: Cushman & Wakefield

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Podnikatelé rekordně investují do výzkumu, zaostávají ale v patentech

Podnikatelé rekordně investují do výzkumu, zaostávají ale v patentech

Podíl podnikatelů na celkových výdajích na výzkum a vývoj v České republice dosáhnul za minulý rok 60 %, což...

Nepřišel dárek zaplacený online? Peníze lze získat zpět

Nepřišel dárek zaplacený online? Peníze lze získat zpět

Pokud nebylo doručeno zboží zaplacené přes internet platební kartou, mohou spotřebitelé svoji banku požádat o provedení...

Spotřebitelská organizace dTest a klauzule „no-show“ u aerolinek

Spotřebitelská organizace dTest a klauzule „no-show“ u aerolinek, foto: Praha Press

dTest: Podáváme podnět České obchodní inspekci kvůli používání doložky „no-show" evropskými aerolinkami.

Export do Ruska i přes nepříznivé podmínky stále stoupá

Export do Ruska i přes nepříznivé podmínky stále stoupá, foto: město Kazaň

O Ruskou federaci mají čeští exportéři zájem. Směřuje sem okolo 2 % našeho exportu a jeho hodnota za poslední...

reklama reklama reklama
reklama
  • Víno & Golf, Rakousko poblíž hranic, 4* Golf Hotel Veltlin
  • Víno & Golf, Rakousko poblíž hranic, 4* Golf Hotel Veltlin
reklama