Přibudou nové nákupní parky

Letos má být dokončeno 55 000 m2 nových ploch nákupních parků. Nejvíce z nich se objeví ve Středočeském a Moravskoslezském kraji. Moravskoslezský kraj spolu s Olomouckým drží již druhým rokem prvenství v nejvyšším počtu parků. Na tisíc obyvatel zde existuje více jak 100 m2 prodejní plochy.

Existující parky představují přes 790 000 m2 maloobchodních ploch, z čehož je 752 000 m2 obsazených. Celková neobsazenost tedy činí 4,8 %, což je méně než v minulém roce. Vyplývá to ze zjištění společnosti Cushman & Wakefield, která nedávno provedla detailní průzkum trhu.

„Největší potenciál mají v současnosti města, která navzdory tomu, že zde není efektivní postavit klasické obchodní centrum, poskytují dostatečné množství koupěschopných zákazníků. Developeři se rovněž stále více dívají po lokalitách, které tvoří satelitní strukturu pražské aglomerace. Jedná se o menší města s velmi silnou kupní silou, která se nachází převážně ve Středočeském kraji. Obvykle se jedná o jednoduché koncepty ve složení potraviny, drogerie, móda, lékárna, elektro a chovatelské potřeby. Cílí především na zákazníky, kteří chtějí nakupovat v místě bydliště a trávit tím co nejméně času," říká Jiří Kristek, vedoucí oddělení pronájmu nákupních parků ve společnosti Cushman & Wakefield.

Jedním z nejvýznamnějších trendů, které se chystají v nejbližší době, je modernizace nákupních parků a jejich rozšiřování o nové koncepty.

„Nákupní parky mají před sebou období velkých změn. Oproti zahraničí totiž stále zaostávají v designu a službách, a tím nejen že přináší svým zákazníkům menší požitek z nakupování, ale také se sami ochuzují o příležitost vyšších zisků při plném využití potenciálu daného nákupního parku. Developeři si začínají stále častěji tento hendikep uvědomovat, a tak se snad i zde brzy dočkáme kýžených proměn. V blízké budoucnosti očekáváme trend postupného rozšiřování nákupních parků a výraznou modernizaci designu. Ruku v ruce s tím půjde i změna konceptu projektů. V parcích se začnou objevovat, podobně jak je tomu v současných obchodních centrech, kavárny a nejrůznější gastro koncepty. Již nyní se přidávají i služby čerpacích stanic a myček. To vše se záměrem poskytnout zákazníkovi vyšší přidanou hodnotu a tím získat více jeho času stráveného v nákupním parku," říká Jiří Kristek.

30.6.2017; TZ: Cushman & Wakefield

Komentáře

K článku bylo přidáno 1 komentář.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

AVE Já 4.7.2017 7:36

Kolik zde zahraniční firmy působící v těchto obchodních parcích platí daní naší republice?

Mezi nejdražší ulice České republiky patří ulice Na Příkopě a ulice Pařížská

Mezi nejdražší ulice České republiky patří ulice Na Příkopě a ulice Pařížská. Foto Cushman & Wakefield

Česká republika je s nájemným 220 eur za metr čtvereční měsíčně v pražské ulici Na Příkopě na 22. místě.

Čtvrtá největší solární elektrárna v Česku má nového vlastníka

Čtvrtá největší solární elektrárna v Česku má nového vlastníka, foto Letiště Brno

Jeden z největších českých solárních parků změnil svého vlastníka. Od letošního listopadu se stala majitelem...

České dráhy sedm veřejných zakázek na nové vozy

České dráhy vyhlásí zakázky na desítky nových vozidel. Foto Praha Press

Sedm veřejných zakázek na dodávky desítek nových vozidel chtějí nejlépe ještě do konce roku vyhlásit České...

V Německu je rekordně optimistická podnikatelská nálada

V Německu je rekordně optimistická podnikatelská nálada

Podnikatelská nálada v sousedním Německu je na rekordní výši, důvěra tamních podnikatelů ve vývoj ekonomiky dosáhla...

reklama reklamareklama