Přibudou nové nákupní parky

Letos má být dokončeno 55 000 m2 nových ploch nákupních parků. Nejvíce z nich se objeví ve Středočeském a Moravskoslezském kraji. Moravskoslezský kraj spolu s Olomouckým drží již druhým rokem prvenství v nejvyšším počtu parků. Na tisíc obyvatel zde existuje více jak 100 m2 prodejní plochy.

Existující parky představují přes 790 000 m2 maloobchodních ploch, z čehož je 752 000 m2 obsazených. Celková neobsazenost tedy činí 4,8 %, což je méně než v minulém roce. Vyplývá to ze zjištění společnosti Cushman & Wakefield, která nedávno provedla detailní průzkum trhu.

„Největší potenciál mají v současnosti města, která navzdory tomu, že zde není efektivní postavit klasické obchodní centrum, poskytují dostatečné množství koupěschopných zákazníků. Developeři se rovněž stále více dívají po lokalitách, které tvoří satelitní strukturu pražské aglomerace. Jedná se o menší města s velmi silnou kupní silou, která se nachází převážně ve Středočeském kraji. Obvykle se jedná o jednoduché koncepty ve složení potraviny, drogerie, móda, lékárna, elektro a chovatelské potřeby. Cílí především na zákazníky, kteří chtějí nakupovat v místě bydliště a trávit tím co nejméně času," říká Jiří Kristek, vedoucí oddělení pronájmu nákupních parků ve společnosti Cushman & Wakefield.

Jedním z nejvýznamnějších trendů, které se chystají v nejbližší době, je modernizace nákupních parků a jejich rozšiřování o nové koncepty.

„Nákupní parky mají před sebou období velkých změn. Oproti zahraničí totiž stále zaostávají v designu a službách, a tím nejen že přináší svým zákazníkům menší požitek z nakupování, ale také se sami ochuzují o příležitost vyšších zisků při plném využití potenciálu daného nákupního parku. Developeři si začínají stále častěji tento hendikep uvědomovat, a tak se snad i zde brzy dočkáme kýžených proměn. V blízké budoucnosti očekáváme trend postupného rozšiřování nákupních parků a výraznou modernizaci designu. Ruku v ruce s tím půjde i změna konceptu projektů. V parcích se začnou objevovat, podobně jak je tomu v současných obchodních centrech, kavárny a nejrůznější gastro koncepty. Již nyní se přidávají i služby čerpacích stanic a myček. To vše se záměrem poskytnout zákazníkovi vyšší přidanou hodnotu a tím získat více jeho času stráveného v nákupním parku," říká Jiří Kristek.

30.6.2017; TZ: Cushman & Wakefield

Komentáře

K článku bylo přidáno 1 komentář.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

AVE Já 4.7.2017 7:36

Kolik zde zahraniční firmy působící v těchto obchodních parcích platí daní naší republice?

Sektor logistiky ovládl Prahu, rok 2017 je již překonán

Sektor logistiky ovládl Prahu, rok 2017 je již překonán, foto: Cushman & Wakefield

Transakce v sektoru logistiky letos ovládly pražský trh. Jen v první polovině roku 2018 se v tomto sektoru pronajalo...

Navzdory dotacím více než třetina vlaků Českých drah slouží přes 30 let

Navzdory dotacím více než třetina vlaků Českých drah slouží přes 30 let, foto: Praha Press

Nejvyšší kontrolní úřad se zaměřil na peníze poskytované dopravcům na obnovu železničních kolejových vozidel...

Bude realizován vodní koridor Dunaj-Odra-Labe?

Foto: MD ČR

Vodní koridor Dunaj – Odra – Labe má šanci, studie potvrdila ekonomickou efektivitu projektu.

Hotely ve střední a východní Evropě zdražují

ilustrační foto

Průměrné ceny pokojů dosahují historického maxima, díky čemuž stoupají i výnosy investic.Vlastníci hotelů ve...

reklama reklama reklama reklama
  • Víno & Golf, Rakousko poblíž hranic, 4* Golf Hotel Veltlin
  • Víno & Golf, Rakousko poblíž hranic, 4* Golf Hotel Veltlin
reklama