Přibudou nové nákupní parky

Letos má být dokončeno 55 000 m2 nových ploch nákupních parků. Nejvíce z nich se objeví ve Středočeském a Moravskoslezském kraji. Moravskoslezský kraj spolu s Olomouckým drží již druhým rokem prvenství v nejvyšším počtu parků. Na tisíc obyvatel zde existuje více jak 100 m2 prodejní plochy.

Existující parky představují přes 790 000 m2 maloobchodních ploch, z čehož je 752 000 m2 obsazených. Celková neobsazenost tedy činí 4,8 %, což je méně než v minulém roce. Vyplývá to ze zjištění společnosti Cushman & Wakefield, která nedávno provedla detailní průzkum trhu.

„Největší potenciál mají v současnosti města, která navzdory tomu, že zde není efektivní postavit klasické obchodní centrum, poskytují dostatečné množství koupěschopných zákazníků. Developeři se rovněž stále více dívají po lokalitách, které tvoří satelitní strukturu pražské aglomerace. Jedná se o menší města s velmi silnou kupní silou, která se nachází převážně ve Středočeském kraji. Obvykle se jedná o jednoduché koncepty ve složení potraviny, drogerie, móda, lékárna, elektro a chovatelské potřeby. Cílí především na zákazníky, kteří chtějí nakupovat v místě bydliště a trávit tím co nejméně času," říká Jiří Kristek, vedoucí oddělení pronájmu nákupních parků ve společnosti Cushman & Wakefield.

Jedním z nejvýznamnějších trendů, které se chystají v nejbližší době, je modernizace nákupních parků a jejich rozšiřování o nové koncepty.

„Nákupní parky mají před sebou období velkých změn. Oproti zahraničí totiž stále zaostávají v designu a službách, a tím nejen že přináší svým zákazníkům menší požitek z nakupování, ale také se sami ochuzují o příležitost vyšších zisků při plném využití potenciálu daného nákupního parku. Developeři si začínají stále častěji tento hendikep uvědomovat, a tak se snad i zde brzy dočkáme kýžených proměn. V blízké budoucnosti očekáváme trend postupného rozšiřování nákupních parků a výraznou modernizaci designu. Ruku v ruce s tím půjde i změna konceptu projektů. V parcích se začnou objevovat, podobně jak je tomu v současných obchodních centrech, kavárny a nejrůznější gastro koncepty. Již nyní se přidávají i služby čerpacích stanic a myček. To vše se záměrem poskytnout zákazníkovi vyšší přidanou hodnotu a tím získat více jeho času stráveného v nákupním parku," říká Jiří Kristek.

30.6.2017; TZ: Cushman & Wakefield

Komentáře

K článku bylo přidáno 1 komentář.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

AVE Já 4.7.2017 7:36

Kolik zde zahraniční firmy působící v těchto obchodních parcích platí daní naší republice?

Manažeři vyzývají politiky: stát musí fungovat lépe

Manažeři vyzývají politiky: stát musí fungovat lépe, foto ČMA

Výrazné zefektivnění fungování státu, včetně propuštění nadbytečných úředníků, a také podporu národního...

Situace podnikatelů se nelepší

Situace podnikatelů se nelepší, foto Praha Press

Zprávu o vývoji malého a středního podnikání vydanou ministerstvem průmyslu a obchodu, kterou dnes projednala vláda,...

Finanční správa bude u daně z nabytí nemovitých věcí akceptovat u poplatníka převodce cenu sjednanou bez DPH

Foto Praha Press

Finanční správa bude v případech, kdy je poplatníkem daně z nabytí nemovitých věcí převodce a cena sjednaná...

Do soutěže na mýtný systém po roce 2019 se přihlásili čtyři uchazeči

Do soutěže na mýtný systém po roce 2019 se přihlásili čtyři uchazeči, foto MD ČR

Do soutěže na provozovatele mýtného systému na českých dálnicích a silnicích I. tříd se přihlásili čtyři...

Češi se naučili investovat do bydlení

Češi se naučili investovat do bydlení, foto Praha Press

Investování do bydlení se nově stalo pro Čechy národním sportem. Zatímco v minulosti převažovali mezi investory...

Česko v oboru komerčních realit proinvestovalo nejvíce ve střední Evropě

Česko v oboru komerčních realit proinvestovalo nejvíce ve střední Evropě, foto Cushman & Wakefield

Česká republika se stala tahounem středoevropského regionu v rámci investičního objemu, který natekl do komerčních...

Zájem Čechů o cestování narůstá

Zájem Čechů o cestování narůstá

Cestovní kanceláře hlásí rostoucí počet prodaných zájezdů na letošní letní sezonu. Pozitivní trendy zaznamenávají...

reklama reklama reklama reklama