Přibudou nové nákupní parky

Letos má být dokončeno 55 000 m2 nových ploch nákupních parků. Nejvíce z nich se objeví ve Středočeském a Moravskoslezském kraji. Moravskoslezský kraj spolu s Olomouckým drží již druhým rokem prvenství v nejvyšším počtu parků. Na tisíc obyvatel zde existuje více jak 100 m2 prodejní plochy.

Existující parky představují přes 790 000 m2 maloobchodních ploch, z čehož je 752 000 m2 obsazených. Celková neobsazenost tedy činí 4,8 %, což je méně než v minulém roce. Vyplývá to ze zjištění společnosti Cushman & Wakefield, která nedávno provedla detailní průzkum trhu.

„Největší potenciál mají v současnosti města, která navzdory tomu, že zde není efektivní postavit klasické obchodní centrum, poskytují dostatečné množství koupěschopných zákazníků. Developeři se rovněž stále více dívají po lokalitách, které tvoří satelitní strukturu pražské aglomerace. Jedná se o menší města s velmi silnou kupní silou, která se nachází převážně ve Středočeském kraji. Obvykle se jedná o jednoduché koncepty ve složení potraviny, drogerie, móda, lékárna, elektro a chovatelské potřeby. Cílí především na zákazníky, kteří chtějí nakupovat v místě bydliště a trávit tím co nejméně času," říká Jiří Kristek, vedoucí oddělení pronájmu nákupních parků ve společnosti Cushman & Wakefield.

Jedním z nejvýznamnějších trendů, které se chystají v nejbližší době, je modernizace nákupních parků a jejich rozšiřování o nové koncepty.

„Nákupní parky mají před sebou období velkých změn. Oproti zahraničí totiž stále zaostávají v designu a službách, a tím nejen že přináší svým zákazníkům menší požitek z nakupování, ale také se sami ochuzují o příležitost vyšších zisků při plném využití potenciálu daného nákupního parku. Developeři si začínají stále častěji tento hendikep uvědomovat, a tak se snad i zde brzy dočkáme kýžených proměn. V blízké budoucnosti očekáváme trend postupného rozšiřování nákupních parků a výraznou modernizaci designu. Ruku v ruce s tím půjde i změna konceptu projektů. V parcích se začnou objevovat, podobně jak je tomu v současných obchodních centrech, kavárny a nejrůznější gastro koncepty. Již nyní se přidávají i služby čerpacích stanic a myček. To vše se záměrem poskytnout zákazníkovi vyšší přidanou hodnotu a tím získat více jeho času stráveného v nákupním parku," říká Jiří Kristek.

30.6.2017; TZ: Cushman & Wakefield

Komentáře

K článku bylo přidáno 1 komentář.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

AVE Já 4.7.2017 7:36

Kolik zde zahraniční firmy působící v těchto obchodních parcích platí daní naší republice?

Vše pro vydavatelský průmysl na World Publishing Expo & Digital Content Expo

ilustrační foto

Blíží se 48. setkání mezinárodní komunity vydavatelů novin a knih World Publishing Expo & Digital Content Expo v...

Setkání odborníků z leteckého průmyslu se koná v Mnichově

Setkání odborníků z leteckého průmyslu se koná v Mnichově, foto: Mack Brooks Exhibitions Ltd.

V Mnichově se bude konat 22. Mezinárodní veletrh pro vybavení letišť, technologie, design a servis.

Globální výzvy mají podnikatelský potenciál

Globální výzvy mají podnikatelský potenciál, foto: Praha Press

Sucho v Česku obecně je jednou z globálních výzev, kterým by se dalo čelit i novými podnikatelskými nápady.

STRABAG realizuje projekt budovy Triiiple ve Vídni: Tři stometrové obytné věže

STRABAG realizuje projekt budovy Triiiple ve Vídni: Tři stometrové obytné věže, foto: STRABAG

STRABAG, největší rakouská stavební společnost, bude ve Vídni stavět tři obytné věže, stavební projekt budovy...

reklama reklama reklama