Přibudou nové nákupní parky

Letos má být dokončeno 55 000 m2 nových ploch nákupních parků. Nejvíce z nich se objeví ve Středočeském a Moravskoslezském kraji. Moravskoslezský kraj spolu s Olomouckým drží již druhým rokem prvenství v nejvyšším počtu parků. Na tisíc obyvatel zde existuje více jak 100 m2 prodejní plochy.

Existující parky představují přes 790 000 m2 maloobchodních ploch, z čehož je 752 000 m2 obsazených. Celková neobsazenost tedy činí 4,8 %, což je méně než v minulém roce. Vyplývá to ze zjištění společnosti Cushman & Wakefield, která nedávno provedla detailní průzkum trhu.

„Největší potenciál mají v současnosti města, která navzdory tomu, že zde není efektivní postavit klasické obchodní centrum, poskytují dostatečné množství koupěschopných zákazníků. Developeři se rovněž stále více dívají po lokalitách, které tvoří satelitní strukturu pražské aglomerace. Jedná se o menší města s velmi silnou kupní silou, která se nachází převážně ve Středočeském kraji. Obvykle se jedná o jednoduché koncepty ve složení potraviny, drogerie, móda, lékárna, elektro a chovatelské potřeby. Cílí především na zákazníky, kteří chtějí nakupovat v místě bydliště a trávit tím co nejméně času," říká Jiří Kristek, vedoucí oddělení pronájmu nákupních parků ve společnosti Cushman & Wakefield.

Jedním z nejvýznamnějších trendů, které se chystají v nejbližší době, je modernizace nákupních parků a jejich rozšiřování o nové koncepty.

„Nákupní parky mají před sebou období velkých změn. Oproti zahraničí totiž stále zaostávají v designu a službách, a tím nejen že přináší svým zákazníkům menší požitek z nakupování, ale také se sami ochuzují o příležitost vyšších zisků při plném využití potenciálu daného nákupního parku. Developeři si začínají stále častěji tento hendikep uvědomovat, a tak se snad i zde brzy dočkáme kýžených proměn. V blízké budoucnosti očekáváme trend postupného rozšiřování nákupních parků a výraznou modernizaci designu. Ruku v ruce s tím půjde i změna konceptu projektů. V parcích se začnou objevovat, podobně jak je tomu v současných obchodních centrech, kavárny a nejrůznější gastro koncepty. Již nyní se přidávají i služby čerpacích stanic a myček. To vše se záměrem poskytnout zákazníkovi vyšší přidanou hodnotu a tím získat více jeho času stráveného v nákupním parku," říká Jiří Kristek.

30.6.2017; TZ: Cushman & Wakefield

Komentáře

K článku bylo přidáno 1 komentář.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

AVE Já 4.7.2017 7:36

Kolik zde zahraniční firmy působící v těchto obchodních parcích platí daní naší republice?

Na regeneraci brownfieldů ve veřejném vlastnictví dá stát letos 180 milionů korun

Na regeneraci brownfieldů ve veřejném vlastnictví dá stát letos 180 milionů korun, ilustrační foto

O podporu z programu Regenerace a podnikatelské využití brownfieldů mohou obce, města a kraje ležící na území...

Absurdita roku je opravdu absurdní

Absurdita roku je opravdu absurdní, foto: Praha Press

Reakce na vyhlášení ankety Absurdita roku 2018, kterou se stalo zadržování odpočtů DPH. Celým systémem DPH proteklo...

Tažení proti „šmejdům“ v energetice má první výsledky

Tažení proti „šmejdům“ v energetice má první výsledky, foto: Praha Press

Trojnásobný nárůst podnětů v souvislosti s tzv. šmejdy v energetice.  Reakce na osvětu a spolupráci Ministerstva...

Konference Forum Elektromobilita přiveze do Prahy uznávané odborníky a ukáže perspektivy elektrického pohonu

Konference Forum Elektromobilita přiveze do Prahy uznávané odborníky a ukáže perspektivy elektrického pohonu, ilustrační foto: Praha Press

Projekce vývoje elektromobility v České republice, produkty a služby pro firemní zákazníky i jednotlivce nebo technologické...

reklama reklama reklama reklama