Přibudou nové nákupní parky

Letos má být dokončeno 55 000 m2 nových ploch nákupních parků. Nejvíce z nich se objeví ve Středočeském a Moravskoslezském kraji. Moravskoslezský kraj spolu s Olomouckým drží již druhým rokem prvenství v nejvyšším počtu parků. Na tisíc obyvatel zde existuje více jak 100 m2 prodejní plochy.

Existující parky představují přes 790 000 m2 maloobchodních ploch, z čehož je 752 000 m2 obsazených. Celková neobsazenost tedy činí 4,8 %, což je méně než v minulém roce. Vyplývá to ze zjištění společnosti Cushman & Wakefield, která nedávno provedla detailní průzkum trhu.

„Největší potenciál mají v současnosti města, která navzdory tomu, že zde není efektivní postavit klasické obchodní centrum, poskytují dostatečné množství koupěschopných zákazníků. Developeři se rovněž stále více dívají po lokalitách, které tvoří satelitní strukturu pražské aglomerace. Jedná se o menší města s velmi silnou kupní silou, která se nachází převážně ve Středočeském kraji. Obvykle se jedná o jednoduché koncepty ve složení potraviny, drogerie, móda, lékárna, elektro a chovatelské potřeby. Cílí především na zákazníky, kteří chtějí nakupovat v místě bydliště a trávit tím co nejméně času," říká Jiří Kristek, vedoucí oddělení pronájmu nákupních parků ve společnosti Cushman & Wakefield.

Jedním z nejvýznamnějších trendů, které se chystají v nejbližší době, je modernizace nákupních parků a jejich rozšiřování o nové koncepty.

„Nákupní parky mají před sebou období velkých změn. Oproti zahraničí totiž stále zaostávají v designu a službách, a tím nejen že přináší svým zákazníkům menší požitek z nakupování, ale také se sami ochuzují o příležitost vyšších zisků při plném využití potenciálu daného nákupního parku. Developeři si začínají stále častěji tento hendikep uvědomovat, a tak se snad i zde brzy dočkáme kýžených proměn. V blízké budoucnosti očekáváme trend postupného rozšiřování nákupních parků a výraznou modernizaci designu. Ruku v ruce s tím půjde i změna konceptu projektů. V parcích se začnou objevovat, podobně jak je tomu v současných obchodních centrech, kavárny a nejrůznější gastro koncepty. Již nyní se přidávají i služby čerpacích stanic a myček. To vše se záměrem poskytnout zákazníkovi vyšší přidanou hodnotu a tím získat více jeho času stráveného v nákupním parku," říká Jiří Kristek.

30.6.2017; TZ: Cushman & Wakefield

Komentáře

K článku bylo přidáno 1 komentář.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

AVE Já 4.7.2017 7:36

Kolik zde zahraniční firmy působící v těchto obchodních parcích platí daní naší republice?

EUROVIA CS se bude stěhovat do nového sídla

EUROVIA CS se bude stěhovat do nového sídla, foto Eurovia, a.s.

Stavební Skupina EUROVIA CS se bude na začátku roku 2018 stěhovat do svého nového sídla v Praze 4, Krči. Své stávající...

Siemens v Česku investuje přes 7 miliard korun

Siemens v Česku investuje přes 7 miliard korun, foto CzechInvest

Společnost vytvoří přes 1 800 nových pracovních míst ve svých závodech a v novém vývojovém centru pro elektromotory,...

Společnost Yanfeng Automotive Interiors otevřela nový výrobní závod v Česku

Společnost Yanfeng Automotive Interiors otevřela nový výrobní závod v Česku, foto CzechInvest

Ve čtvrtek 8. června 2017 otevřela firma Yanfeng Automotive Interiors nový výrobní závod v Plané nad Lužnicí. Společnost,...

Podnikatelé v leteckém a kosmickém průmyslu míří na MAKS

Podnikatelé v leteckém a kosmickém průmyslu míří na MAKS, foto МАКС

Mezinárodní letecký a kosmický veletrh MAKS 2017 v Moskvě je jedním z nejprestižnějších na světě.

EGAP má nastavené nové teritoriální limity pro Ukrajinu a Bělorusko

EGAP má nastavené nové teritoriální limity pro Ukrajinu a Bělorusko. Foto EGAP

Exportní garanční a pojišťovací společnost zrušila specifická opatření a režim pro schvalování pojišťování...

Ministerstvo průmyslu a obchodu hostilo konferenci Women in Business

Ministerstvo průmyslu a obchodu hostilo konferenci Women in Business, foto MPO

Ministerstvo průmyslu a obchodu hostilo dne 1. června 2017 konferenci Women in Business, která se koná v rámci projektu...

reklama reklama reklama