Nová lávka přes Botič propojuje park s okolím

Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s. dokončila 15. prosince 2017 projekt stavby lávky pro pěší a cyklisty přes Botič v MČ Praha 10. Délka mostku je 24 m, s proměnnou šířkou od 3 do 5 metrů.

Výška nad terénem a hladinou potoka je 4,8 m a jeho stavební výška je 80 cm. Most na západní straně navazuje na křižovatku ulice K Botiči s ulicí Ukrajinskou a na východní straně přechází do ulice Přípotoční.

„Lávka přes Botič je určena pro pěší provoz a jízdu cyklistů. Jejím zprovoznění dojde k propojení parku s okolím a zároveň umožní bezpečnější přístup dětí ke škole," uvedl náměstek pro dopravu Petr Dolínek a dodává; „ cena nového mostu je necelých 7 mil. Kč a stavba trvala pouhé tři měsíce."

Nosnou konstrukci tvoří čtyři ocelové nosníky, které jsou spřaženy železobetonovou deskou. Protiskluzový povrch mostovky tvoří přímo pochozí izolace. Po obou stranách mostu je osazeno ocelové zábradlí ve výšce 1,3 m, umožňující bezpečnou jízdu cyklistů.

Úprav se dočkal i terén v okolí nového mostu. Svahy pod mostem a v jeho bezprostřední blízkosti jsou zpevněny kamennou dlažbou uloženou do betonu. Na západní straně mostu jsou nově vybudována kontejnerová stání na komunální odpad. Přístupové komunikace k mostnímu objektu jsou provedeny v zámkové dlažbě, uložené do štěrkového lože. Zámková dlažba je v určených místech opatřena varovnými naváděcími prvky pro nevidomé a slabozraké.

21. 12. 2017; TZ: TSK Praha

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Dosadba stromů do uličních stromořadí v Praze 2

Dosadba stromořadí v Praze 2 | Foto: TSK

Kvalitní vzrostlá zeleň zajišťuje ochlazování prostoru v horkých letních dnech, jeho zvlhčení, snižuje prašnost...

Praha koupí pozemky v Karlíně

Foto: Negrelli viadukt/MOBA Studio

Jsou důležité pro rozvoj okolí Negrelliho viaduktu.

Malá plavidla mají další přístav

Foto: Davle/MD ČR

V Davli byl zahájen provoz nového veřejného přístaviště pro malá plavidla.

Modernizace trati Praha – Kladno

Architektonický návrh AFRY a Pavlíček Hulín architekti. Zdroj: SŽ

Praha 6 vyjádřila své připomínky k dokumentaci týkající se výstavby železniční trati Praha - Ruzyně a Letiště...

reklama
reklama
reklama