České firmy očekávají další nárůst exportu do Německa
Význam Německa jako exportního odbytiště pro téměř polovinu českých firem z řad malých a středních podniků za poslední tři roky vzrostl. 69 % z nich předpokládá, že vývoz k našemu největšímu sousedovi v letošním roce ještě navýší, a plánují proto rozšiřovat výrobní kapacity.
Německo zcela dominuje jako náš hlavní exportní i importní partner a je druhým největším investorem. Vyplývá to z průzkumu a aktuální analýzy Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR), agentury pro podporu obchodu CzechTrade a Komerční banky (KB).
„V loňském roce připadalo na Německo 32,8 % celkového českého exportu. Spolková republika je tak pro české firmy nejvýznamnějším odbytištěm, což potvrzují i výsledky našeho průzkumu. Pro 26 % exportérů představuje vývoz do Německa více než 30% podíl na celkovém exportu firmy, téměř každá desátá tam vyváží přes polovinu produkce," říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury pro podporu obchodu CzechTrade.
Z výsledků průzkumu navíc vyplývá, že orientace malých a středních podniků na Německo je dlouhodobá. Celkem 82 % z nich totiž do této destinace exportuje již více než pět let.
18. 5. 2018; TZ: CzechTrade
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
V zemědělské krajině se šíří široká škála reziduí pesticidů
Zjistili to vědci Lesnické a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity v Brně.
Pěstování révy vinné v České republice v roce 2023
Ze statistických údajů Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského (ÚKZÚZ) za rok 2023 vyplývá...
Nové podmínky pro hospodaření na erozně ohrožené půdě
Platnost nových pravidel pro hospodaření na erozně ohrožené půdě se odsouvá na příští rok. Ministerstvo dává...
Veterinární dozor se na jaře zaměřuje na začínající farmářské trhy
S příchodem jara v České republice tradičně startuje také sezóna farmářských trhů a Státní veterinární správa...