Co se chystá v legislativě aneb jednotný digitální trh EU

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) aktivně sleduje a komentuje nové legislativní návrhy, které mají významný dopad pro českou e-commerce. Pro lepší informovanost (nejen) internetových obchodníků připravili článek ohledně návrhů Evropské komise k tzv. Jednotnému digitálnímu trhu (Digital single market).

Digital single market je projekt Evropské komise, která si jeho prostřednictvím klade za cíl zlepšit podmínky pro přeshraniční prodej v rámci EU. V opatřeních je často myšleno především na malé a střední internetové obchody.

APEK využívá průběžně možnost komentovat jednotlivé návrhy:

DPH pro přeshraniční elektronické obchodování mezi podnikem a spotřebitelem

Evropská komise předložila návrh tří balíčků pod názvem „Modernizace DPH pro přeshraniční elektronické obchodování mezi podnikem a spotřebitelem". Cílem tohoto návrhu je minimalizace zátěže související s přeshraničním e-prodejem, a to zejména pro malé a střední podnikatele. Dále také zlepšení pozice obchodníků z EU proti podnikům ze třetích zemí (např. zrušení osvobození od DPH při dovozu malých zásilek ze zemí mimo EU). Součástí návrhu je například rozšíření tzv. režimu jednoho správního místa (MOSS) nejen na prodej digitálních služeb, ale také na prodej zboží na dálku v rámci EU.

Geoblocking

Cílem tohoto návrhu nařízení je odstranit diskriminaci spotřebitelů v případě jejich zájmu o nákup zboží či služeb v jiném státu EU. Smyslem tohoto nařízení není povinnost internetových obchodníků dodávat do všech zemí EU, ale umožnit uskutečnění objednávky za stejných podmínek spotřebiteli z jiného členského státu. Nařízení by samozřejmě také mělo odstranit diskriminaci spotřebitele v rámci služeb.

Návrh by mohl být přijat během několika týdnů a nařízení by tak mohlo vstoupit v platnost začátkem roku 2019.

Přeshraniční dodávání balíků

Toto nařízení si klade za cíl zajistit transparentnější a nižší ceny za doručování balíků přeshraničně v rámci EU. Toho by mělo být dosaženo například zveřejňováním sazeb na k tomu určené webové stránce Evropské komise, a to pod dozorem národního regulačního orgánu.

Poskytování digitálního obsahu

Návrh nařízení se zaměřuje na prodej digitálního obsahu, který v současné době není v zákoně nijak samostatně regulován. Podle stanoviska APEK není taková regulace nutná, nicméně je zřejmé, že dříve či později dojde k jejímu odsouhlasení. Zabývá se jak samotným momentem předání digitálního obsahu, tak i opravnými prostředky – upravuje tedy práva spotřebitele při nedodání či chybné funkčnosti dodaného obsahu.

17.8.2017; TZ: APEK

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Připraveno šest miliard korun pro podniky, které šetří energií

Připraveno šest miliard korun pro podniky, které šetří energií

Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo IV. výzvu programu Úspory energie v rámci Operačního programu Podnikání...

Poplatníci odevzdali přes 2,6 milionu přiznání k dani z příjmů

Poplatníci odevzdali přes 2,6 milionu přiznání k dani z příjmů

Finanční správa v prodloužené lhůtě pro podání přiznání k dani z příjmů a po uplynutí období, kdy mohli...

Obuvnický veletrh EURO SHOES v Moskvě má dobré načasování

Obuvnický veletrh EURO SHOES v Moskvě má dobré načasování, foto: footwear Exhibition Euro Shoes © 2007-2018 Russia, Moscow

Výstava EURO SHOES PREMIERE COLLECTION je pro podnikatele v obuvnickém průmyslu zajímavá, protože přijímají objednávky...

Mezinárodní veletrh módy STYL inspirací pro profesionály i fanoušky módy

Mezinárodní veletrh módy STYL inspirací pro profesionály i fanoušky módy, foto: bvv.cz

Veletrh módy STYLje obchodním vrcholem pro komerční sféru módního průmyslu České republiky a zemí východní Evropy...

reklama reklama
reklama