Železniční most přes Labe se posunul o 18 metrů

Práce na rekonstrukci a zdvoukolejnění trati z Pardubic do Stéblové pokračují unikátním přesouváním starého železničního mostu přes Labe.

Ten teď specialisté Skanska pomocí hydraulických lisů posunuli o 18 metrů na východ, kde poslouží pro provizorní provoz a uvolní tak místo pro nový dvoukolejný most. Práce souběžně pokračují ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem budováním nového nástupiště a kolejiště směrem k provizornímu mostu přes Labe tak, aby mohla být v polovině prosince ukončena rozsáhlá výluka. Celý zdvoukolejněný úsek včetně nového mostu bude zprovozněn v roce 2023.

Původní čtyřpolový most z roku 1966 je již nevyhovující, je totiž jednokolejný a výrazně omezuje propustnost tratě. Pro přesun tohoto mostu bylo nutné nejprve připravit vše pro jeho novou polohu. Mostaři tak museli vybudovat pět dočasných pilířů a také dráhy, po kterých se most do nové polohy posune.

Posun starého mostu uvolní místo pro výstavbu nového dvoukolejného obloukového mostu. Ten se začne montovat v roce 2022 na břehu a o rok později bude po výstavbě nových opěr a pilířů vysunut nad řeku a zprovozněn. Nový most bude ocelový, třípolový, s průběžným štěrkovým ložem. Jeho výhodou bude vyšší rychlost projíždějících vlaků, nižší hlučnost, a díky absenci středového pilíře nebude zasahovat do plavební dráhy.

Hlavní práce na projektu budou letos probíhat do 17. prosince, kdy by měla být ukončena aktuální nepřetržitá výluka. Některé práce se pak na čas zastaví z důvodu klimatických podmínek, jiné budou omezeně pokračovat i v zimních měsících. 

Cílem stavby je zdvoukolejnění a zvýšení rychlosti na trati z Pardubic do Stéblové. Současně s tím prochází velkou rekonstrukcí stanice v Rosicích nad Labem, zastávka Pardubice-Semtín a vznikne nová zastávka Stéblová-obec. Jednou z dominant stavby je výstavba dvoukolejného obloukového železničního mostu přes Labe, čímž bude odstraněno nejméně propustné místo na tratích Pardubice - Hradec Králové a Pardubice – Chrudim, kterým je stávající jednokolejný most. Kromě nového železničního svršku a spodku jsou součástí stavby i nová nástupiště, podchody, další mostní objekty, budovy, trakční vedení, zabezpečovací a sdělovací zařízení, protihlukové stěny nebo přeložky silnic.

10. 11. 2021; TZ: Skanska a.s.

 

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Stavební výrobky na českém trhu budou bezpečnější a kvalitnější

Ilustrační foto stavby/pixabay.com

Na návrh Ministerstva průmyslu a obchodu schválila vláda návrh novely o stavebních výrobcích. Jejím cílem je zajistit,...

TSK zahájila hlavní bourací práce na uzavřené části Libeňského soumostí

foto: ÚMČ Praha 8

Technická správa komunikací spustila 4. dubna 2024 hlavní bourací práce, související s rozsáhlou rekonstrukcí Libeňského...

DPP znovu vyhodnotí vítěznou nabídku na zhotovitele druhého úseku metra D

Foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy, Metroprojekt

Dopravní podnik hl. m. Prahy aktuálně získal nové informace v souvislosti s ověřením detailů jedné z referencí...

Ceny bytů i rodinných domů v uplynulém roce v Česku klesly

Ilustrační foto: Praha Press

ČSOB Index bydlení: Rok 2023 přinesl levnější byty i domy, ceny pozemků dále rostou.

reklama
reklama