Doprava letos čerpá peníze na stavby nejlépe v historii

Na dopravní stavby směřovalo letos už 66,4 miliard korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Jedná se o historicky nejlepší čerpání fondu, na úrovni 82,6 % všech prostředků pro letošní rok.

Velmi úspěšně resort dopravy čerpá i peníze z Operačního programu Doprava (OPD), tedy z evropských fondů. Ke konci listopadu bylo z OPD vyčerpáno celkem 9,9 miliard korun, tj. 69% upraveného rozpočtu pro letošek.

Operační program Doprava vyhlásil ze všech programů nejvyšší objem výzev. Jedná se o 25 výzev v objemu 130,6 mld. Kč, což představuje 102,9 % alokace celého programu. Letošní čerpání OPD je dle rozpočtu SFDI odhadováno ke konci roku na 14,3 mld. Kč., to znamená plné vyčerpání evropských zdrojů pro letošek.

Pokud se podaří stejně úspěšně vyčerpat i 25 miliard evropských prostředků, které jsou v OPD připraveny na rok 2017, bude mít příští rok ČR vyčerpánu zhruba jednu třetinu celého Operačního programu Doprava 2014 – 2020.

8.12.2016; TZ: MDČR

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Ani po sedmé dražbě nemá zámek Veleslavín nového vlastníka

Ani po sedmé dražbě nemá zámek Veleslavín nového vlastníka/ÚMČ Praha 6

Zámek Veleslavín se ani v sedmé elektronické dražbě neprodal. Ačkoli minimálně jeden zájemce složil kauci, nepodal...

Pryžové těsnění nejen pro českou jadernou energetiku

Foto: UTB Zlín

Fakulta technologická Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně zahajuje nový výzkumný projekt, jehož cílem je vyvinout speciální...

Mapy zobrazující intenzitu sucha aktualizovány denně

Web Intersucho.cz využívají převážně zemědělci a lesníci. Aktuální data ale pomáhají k orientaci i dalším zájemcům státní správy.

Uživatelé webu Intersucho.cz už nemusejí čekat na aktualizaci klíčových mapových výstupů jednou týdně v pondělí.

Optimismus firem v Česku stoupl na tříletý vrchol

Ilustrační obrázek: pixabay.com

Průzkum ČSOB: Trumpova cla se zatím neprojevila.

reklama reklama