Gastronomie hraje v obchodních centrech stále větší úlohu
Rozloha restauračních prostor se tak rok od roku zvětšuje. V současnosti průměrně zabírají 5-10% celkové plochy. U center s velkou frekvencí návštěvníků situovaných na dopravních uzlech bývá procento vyšší. Trendem je i větší rozmanitost.
Mnohá obchodní centra se trendu rychle přizpůsobují a vytváří nebo rozšiřují svou kapacitu stravování. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cushman & Wakefield, která má pod správou 14 obchodních center v České republice. Quadrio v tomto duchu letos promění celé první patro. Rozšířené prostory pro stravování otevřelo na konci března také Centrum Chodov.
V západní Evropě tvoří restaurační prostory 15-20% celkové plochy obchodních center. Vyšších úrovní dosahují zejména jižní státy a Velká Británie. Podíl prostor v České republice podle odhadů společnosti Cushman & Wakefield poroste na 10-15%.
Dochází i k podstatné diverzifikaci nabídky, která odpovídá na poptávku stále náročnějších zákazníků a jejich měnící se životní styl. Vedle zavedených značek jako McDonald's, Burger King, KFC, Starbucks nebo Costa Coffee a nejrůznějších mezinárodních kuchyní se do hry dostávají i specializované koncepty typu UGO Salaterie a Green Factory.
28.4.2017; TZ: Cushman & Wakefield
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Ani po sedmé dražbě nemá zámek Veleslavín nového vlastníka

Zámek Veleslavín se ani v sedmé elektronické dražbě neprodal. Ačkoli minimálně jeden zájemce složil kauci, nepodal...
Pryžové těsnění nejen pro českou jadernou energetiku

Fakulta technologická Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně zahajuje nový výzkumný projekt, jehož cílem je vyvinout speciální...
Mapy zobrazující intenzitu sucha aktualizovány denně

Uživatelé webu Intersucho.cz už nemusejí čekat na aktualizaci klíčových mapových výstupů jednou týdně v pondělí.