Globální výdaje na reklamu v roce 2016 opět porostou
Podle nové studie společnosti ZenithOptimedia Advertising Expenditure Forecasts je letos globální reklamní trh na cestě ke 4,6% růstu. Celosvětové výdaje na reklamu budou mít v roce 2016 hodnotu 579 miliard USD a v roce 2017 překročí hodnotu 600 miliard USD.
Rok 2016 bude v krátkodobém horizontu dějištěm událostí, které se konají jednou za čtyři roky. Výdaje na reklamu se zvýší díky americkým prezidentským volbám, letním olympijským hrám a mistrovství Evropy ve fotbale. ZenithOptimedia očekává, že tyto události zvýší čisté výdaje na globální reklamu o 6,1 miliardy dolarů. Bez těchto událostí by růst globálních výdajů na reklamu představoval 3,5 %, ale díky nim vzroste o další 1,1 %.
Krizí postižené evropské trhy se rychle zotavují
Pokud jde o střednědobý vývoj, většina evropských reklamních trhů, kterým finanční krize a její dozvuky způsobily nejhlubší rány, nyní prochází rychlým zotavením a v průběhu několika příštích let budou expandovat. V Irsku, Portugalsku a Španělsku mezi lety 2007 a 2013 poklesly výdaje na reklamu celkem o 45 %. V roce 2014 se zde však tyto výdaje zvedly o 8,9 %, v roce 2015 o 7,3 % a pro rok 2018 je očekáván průměrný růst 6,7 %. Mezi další evropské trhy, které během krize prudce poklesly, ale nyní rostou rychlým tempem, patří Chorvatsko (s předpovídaným růstem o 6,1 % ročně do roku 2018), Dánsko (7,3 %), Maďarsko (5,2 %) a Rumunsko (6,3 %). Dokonce i pro Řecko se očekává roční růst o 3,9 %.
Internet v příštím roce předstihne televizi
Hlavním hnacím motorem růstu celosvětových výdajů na reklamu je jako už obvykle internet. ZenithOptimedia očekává, že v letošním roce internetová reklama jako celek poroste více než třikrát rychleji, než je celosvětové průměrné tempo, tj. o 15,7 %. Pohánět ji budou sociální média (31,9 %), on-line video (22,4 %) a placené vyhledávání (15,7 %).
Tempo růstu internetové reklamy se zpomaluje, zatímco tato reklama dozrává (v roce 2014 vzrostla o 21,1 %), očekáváme však, že její růst bude i ve zbytku období zahrnutého do naší předpovědi dvouciferný. Tento trvalý růst v kombinaci s návratem k televizi v Brazílii a Číně nás vede k předpovědi, že internetová reklama celosvětově předstihne televizní reklamu v roce 2017, tj. o rok dříve, než předpokládala prosincová předpověď.
Mobilní reklama přispěje k růstu výdajů na reklamu 92 %
Velká většina nové internetové reklamy je díky jejich rozšíření a stále většímu začlenění do každodenního života spotřebitelů zacílená na mobilní zařízení. ZenithOptimedia predikuje, že výdaje na mobilní reklamu mezi lety 2015 a 2018 vzrostou o 64 miliard USD. Tato částka bude znamenat 128% nárůst a bude představovat 92 % nových reklamních dolarů proudících v těchto letech na globální trh (nezahrnuje trhy, kde agentura nemá k dispozici rozdělení výdajů na reklamu podle jednotlivých médií).
TZ: ZenithOptimedia
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Ani po sedmé dražbě nemá zámek Veleslavín nového vlastníka

Zámek Veleslavín se ani v sedmé elektronické dražbě neprodal. Ačkoli minimálně jeden zájemce složil kauci, nepodal...
Pryžové těsnění nejen pro českou jadernou energetiku

Fakulta technologická Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně zahajuje nový výzkumný projekt, jehož cílem je vyvinout speciální...
Mapy zobrazující intenzitu sucha aktualizovány denně

Uživatelé webu Intersucho.cz už nemusejí čekat na aktualizaci klíčových mapových výstupů jednou týdně v pondělí.