Jak dlouho mohou ostatní konkurovat Googlu?
Google posiluje své postavení největšího vlastníka médií na světě. Facebook je nejrychleji rostoucí vlastník médií v žebříčku 30 největších vlastníků médií vydaném společností ZenithOptimedia.
Podle nové zprávy ZenithOptimedia Top Thirty Global Media Owners 2015 (30 největších světových vlastníků médií 2015) je Google nyní o 136 % větší než druhý největší vlastník médií Disney, přičemž o rok dříve to bylo jen o 115 %. Je také větší než druhý a třetí největší vlastník (Comcast) dohromady.
Zpráva Top Thirty Global Media Owners je žebříček největších mediálních společností na světě podle příjmu z médií na základě odhadů společnosti ZenithOptimedia. Zprávu ZenithOptimedia poprvé vydala v roce 2007 a naposledy v roce 2014. ZenithOptimedia definuje příjem z médií jako veškerý příjem pocházející z obchodních činností, které podporují reklamu, za účelem zjistit, které společnosti jsou pro marketingový průmysl nejdůležitější.*
Google těží z rostoucího prodeje chytrých telefonů a tabletů, jež jeho hlavní vyhledávací funkci zpřístupňují spotřebitelům v pohybu. To je užitečné zejména pro nakupující, kteří hledají srovnání cen. Spotřebitelům také umožňuje zobrazovat obsah v časech a na místech, jež jim nejvíce vyhovují. Tím vznikly nové příležitosti, jak na ně zacílit display reklamu, která tvoří další významnou složku obchodních aktivit Googlu.
Z přechodu na mobilní zařízení však profituje zejména Facebook, který ze všech 30 největších vlastníků médií roste nejrychleji. Příjmy společnosti Facebook z médií v posledním roce vzrostly o 63 %. Facebook si aktivně osvojuje mobilní technologii, aby své uživatele přesvědčil k pravidelným a častým návštěvám během celého dne. Své reklamy navrhuje tak, aby se plynule prolínaly se zobrazovaným obsahem. V žebříčku ZenithOptimedia je Facebook 10. největší vlastník médií.
Další nejrychleji rostoucí společnost je Baidu, čínský ekvivalent Googlu, která během roku vzrostla o 43 %. V současnosti je to 14. největší vlastník médií na světě, který předčil digitální rivaly Yahoo! (18.) a Microsoft (21.).
Třetí nejrychleji rostoucí společnost je Grupo Globo, hlavní brazilský vlastník médií, jehož příjmy z médií za rok vzrostly o 15 %. Stejně jako Baidu těží i Globo ze své přítomnosti na rychle rostoucím novém reklamním trhu, ale v krátkodobém horizontu nejspíš bude jeho další růst omezen kvůli ekonomickým obtížím Brazílie.
Jediná další společnost v žebříčku 30 největších vlastníků médií, která sídlí v zemi s rozvíjejícím se trhem, je CCTV, čínská národní státní televizní společnost. CCTV má zhruba čtvrtinový podíl na čínském trhu s televizní reklamou – třetím největším na světě – a během posledního desetiletí vzrostla téměř trojnásobně.
Pět ze 30 největších vlastníků médií vlastní výhradně digitální média – Google, Facebook, Baidu, Yahoo! a Microsoft. Jejich společný příjem z médií činí 71 miliard USD, což představuje 68 % veškerých celosvětových výdajů na digitální reklamu. Moc na trhu s digitální reklamou se soustřeďuje v rukou několika velkých platforem a stává se stále koncentrovanější.
TZ: ZenithOptimedia
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Ani po sedmé dražbě nemá zámek Veleslavín nového vlastníka

Zámek Veleslavín se ani v sedmé elektronické dražbě neprodal. Ačkoli minimálně jeden zájemce složil kauci, nepodal...
Pryžové těsnění nejen pro českou jadernou energetiku

Fakulta technologická Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně zahajuje nový výzkumný projekt, jehož cílem je vyvinout speciální...
Mapy zobrazující intenzitu sucha aktualizovány denně

Uživatelé webu Intersucho.cz už nemusejí čekat na aktualizaci klíčových mapových výstupů jednou týdně v pondělí.