Středoevropské hotely opět na vzestupu
Z hlediska obchodů jsou vyhlídky hotelového sektoru v celé Evropě velmi pozitivní. O investice do tohoto sektoru se zajímá široké spektrum investorů z celého světa, neboť díky zlepšujícím se podmínkám pro obchod a větší ochotě finančních institucí poskytovat úvěry mohou těžit z vyšší návratnosti.
Za prvních 6 měsíců roku 2015 zaznamenaly evropské hotely v porovnání s tímtéž obdobím v roce 2014 značný nárůst v klíčových ukazatelích výkonu. Průměrná denní cena za pokoj (ADR) se zvýšila o 8 % na 112 eur, obsazenost na 68 % (ve stejném období v roce 2014 to bylo 65 %) a průměrný příjem na dostupný pokoj (RevPar) vzrostl o 11 % na 76 eur.
Navzdory trvající ekonomické a politické nejistotě v Evropě se cestovnímu ruchu a hotelům v roce 2014 dařilo. Navštívilo ji téměř 600 milionů cizinců a bylo zaznamenáno 2,7 mld. přenocování, což představuje nový rekord. Přitom se očekává, že tato čísla letos ještě porostou.
Ve střední a východní Evropě z těchto makroekonomických ukazatelů nejvíce těžila Praha, Budapešť, Bratislava a Varšava. Praha ostatní zmíněná města překonala, co se týče průměrné denní ceny za pokoj (80,30 eur, meziroční růst o 10,4 %).
Hotelnictví - nová výstavba
Díky dvoucifernému růstu, dostupnosti úvěrů a opětovnému zájmu investorů o tento region je investiční aktivita na vzestupu, a to jak v oblasti investičních produktů, tak i výstavby.
Navzdory omezeným možnostem výstavby region monitoruje několik mezinárodních hotelových řetězců a hledá příležitosti k rozšíření svého portfolia značek.
Zaznamenali jsme následující rozšíření hotelů očekávaná v příštích dvou letech:
- Praha v 3–5hvězdičkovém segmentu má do roku 2017 přibýt 727 pokojů
- Varšava v 3–5hvězdičkovém segmentu má do roku 2016 přibýt 764 pokojů
- Budapešť v 3–5hvězdičkovém segmentu má do roku 2016 přibýt 500 pokojů
Hotelnictví - nové trendy
Hoteliéři se letos soustředí na spokojenost hostů a zpříjemnění jejich pobytu – jako například nové produkty a služby wellness, zlepšení ukazatele RevPar prostřednictvím přímých rezervací atd. Majitelé hotelů, kteří své objekty zdokonalí a následují tak vývoj a nové trendy v hotelovém sektoru, budou moci v roce 2015 slavit úspěch v oblasti růstu a zisku.
Vedle ekonomické vyhlídky a politické situace budou hoteliéři čelit i jiným specifickým potížím s ohledem na rozšíření alternativních ubytovacích služeb, jako je Airbnb.
Stále více návštěvníků se také snaží dodržovat na cestách zdravý životní styl. Hotely reagují v podobě různých programů, jako například „wellness pokoje" společnosti MGM Grand či partnerství uzavřené mezi společnostmi Westin a New Balance, které hostům poskytne sportovní vybavení. Posun směrem k „well-being tourismu" dává hotelům příležitost přilákat úplně nové vrstvy klientely.
Vedoucí značky na trhu jako Sheraton a Marriott mění klasické vstupní haly na multifunkční prostory, které lze zároveň využít ke schůzkám, samostatné práci či jídlu.
Řídící pracovníci, kteří budou schopni těchto trendů využít, získají v nadcházejícím roce významnou výhodu oproti konkurenci. Jestliže každý nový nápad otestují, budou moci lídři v tomto oboru přesně předpovědět, který z programů bude účinný, kde bude fungovat nejlépe a jak ho přizpůsobit na míru tak, aby dosáhli maximální návratnosti s minimálním rizikem.
TZ: Cushman & Wakefield
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Ani po sedmé dražbě nemá zámek Veleslavín nového vlastníka

Zámek Veleslavín se ani v sedmé elektronické dražbě neprodal. Ačkoli minimálně jeden zájemce složil kauci, nepodal...
Pryžové těsnění nejen pro českou jadernou energetiku

Fakulta technologická Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně zahajuje nový výzkumný projekt, jehož cílem je vyvinout speciální...
Mapy zobrazující intenzitu sucha aktualizovány denně

Uživatelé webu Intersucho.cz už nemusejí čekat na aktualizaci klíčových mapových výstupů jednou týdně v pondělí.