dTest: Nedostatky zájezdu reklamujte co nejdříve

Měla to být vysněná letní dovolená, ale realita byla velmi odlišná od toho, co vám cestovní kancelář slibovala. Ubytování bylo horší, vzdálenost od moře neodpovídala informaci v katalogu a slibovaný bazén chyběl úplně? Braňte se a vady zájezdu reklamujte. Jak na to?

Cestovní kancelář jako pořadatel zájezdu odpovídá za to, že zájezd bude v souladu s uzavřenou smlouvou, ať už má služby poskytovat ona sama, nebo jiný smluvený poskytovatel, tedy například hotel či letecký dopravce. S reklamací se můžete vždy obrátit přímo na cestovní kancelář. Pokud byl zájezd zprostředkován jinou cestovní kanceláří či agenturou, je možné oznámit vady zájezdu i zde. Podobu zájezdu určuje sepsaná smlouva nebo vystavené potvrzení o zájezdu, jedno z toho musí mít písemnou podobu. Ohlídejte si, aby vše, co pracovníci cestovní kanceláře přislíbili ústně, bylo uvedeno ve smlouvě, potvrzení, katalogu či dalších pokynech.

Jestliže dovolená neprobíhá tak, jak by měla, má cestovní kancelář povinnost zajistit nápravu. Nároky zákazníka se liší podle závažnosti nedostatků a možnosti jejich odstranění.

„Předně se cestovní kancelář musí postarat o pokračování zájezdu i za cenu nižší kvality služeb, kdy se rozdíl v ceně zákazníkovi vrací. Naopak vyšší standard hradí vždy cestovní kancelář ze svého,“ vysvětluje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest. A pokračuje: „Jedná-li se o vadu podstatnou, třeba objednaný hotel s nadstandardním sportovním areálem se teprve buduje, a navrhované náhradní řešení není srovnatelné s tím, co bylo sjednáno ve smlouvě, je právem zákazníka pokračování zájezdu odmítnout a nechat se dopravit zpět domů.“

Odmítnout může zákazník nabízenou alternativu i v případě, kdy je navrhováno řešení nižší kvality a cestovní kancelář k tomu neposkytne přiměřenou slevu.

Neodpovídá-li například výhled z pokoje nebo jeho vybavení smluveným požadavkům, je zapotřebí jednat hned a reklamovat na místě. Zákazník by měl bezodkladně upozornit svého delegáta, že situace je odlišná od uzavřené smlouvy, a požadovat okamžitou nápravu nebo alespoň žádat vystavení písemného dokladu o uplatněné reklamaci. Veškeré vytýkané nedostatky bude nutné nějakým způsobem doložit, například fotografiemi. Jako důkaz může posloužit také svědectví dalších účastníků zájezdu.

19. 8. 2021, TZ: dTest

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Soví voliéry Borová Lada budou otevřeny v květnu

Foto: Puštík bělavý/NP Šumava

Šumavský národní park otevře Soví voliéry v Borových Ladách na Prachaticku později než obvykle.

Nejmodernější vlaky přijíždí na české koleje

Foto: ComfortJet/MDČR

Cestující by mohly ComfortJety svézt ještě před létem.

Do Zoo Brno se po 30 letech vrátili pelikáni

Do Zoo Brno se po 30 letech vrátili pelikáni /foto: Michaela Jerhotová

Ptáci dorazili na Mniší horu ze Zoo Hluboká, která řešila jejich umístění po prosincové sněhové kalamitě, kdy...

Tip na wellness v Maďarsku. Letošní sezóna v Termálních a zážitkových lázních a Kempu Lipót

Levná dovolená Maďarsko v kempu 2024. Termální lázně a zážitkové lázně Lipót

Termální a zážitkové lázně a Kemp Lipót se začínají připravovat na letošní sezónu. Lázně a kemp budou otevřeny...

reklama
reklama
reklama reklama