Budoucnost trolejbusů na Hanspaulce
Městská část Praha 6 ve spolupráci s Dopravním podnikem hl. m. Prahy uspořádala pro veřejnost informativní setkání k elektrifikaci autobusové linky 131.
Zájemci si během odpoledne mohli vyzkoušet jízdu parciálním trolejbusem, získat informace o průběhu stavby i o připravovaném provozu. Nová trolejbusová trať má být zprovozněna nejpozději do konce června příštího roku.
Účastníci akce měli jedinečnou možnost svézt se novým bateriovým trolejbusem Škoda 36Tr na zkušební trase mezi zastávkami Na Pískách a Nádraží Veleslavín. Během jízdy jim řidič názorně ukázal, jak trolejbus funguje v režimu jízdy pod trolejemi i na baterie. Cílem setkání bylo seznámit veřejnost s moderními technologiemi a zároveň odpovědět na otázky týkající se probíhající výstavby trolejbusové trati a budoucího vozového parku.
„Návrat trolejbusů na Hanspaulku místní občané velmi sledují. Proto jsme považovali za důležité uspořádat další informativní setkání k elektrifikaci linky 131. V minulosti jsme s dopravním podnikem uspořádali komentovanou vycházku po trase trolejbusu, poté informativní setkání na radnici a nyní jsme další informativní odpoledne doplnili i o předváděcí jízdy bateriovým trolejbusem,“ řekl radní pro dopravu městské části Praha 6 Ondřej Matěj Hrubeš.
Jedním z benefitů nové trati bude také možnost projížděk historickými trolejbusy. Nově vybudovaná trasa je totiž navržena s ohledem na provoz historických vozidel a bude vybavena dvěma otočkami, a to u Dejvického divadla a na náměstí Bořislavka.
Se zprovozněním trolejbusů dojde k přečíslování linky 131 na číslo 51, ale trasa a rozsah provozu zůstane stejný.
10. 9. 2025; TZ: ÚMČ Praha 6
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Praha 2 představila vizi rozvoje Riegrových sadů

Vedení radnice na veřejném setkání, které se uskutečnilo ve čtvrtek v prostorách TJ Sokol Královské Vinohrady,...
Hluk v Praze je nutné snížit

Veřejnost má možnost připomínkovat návrh nového Akčního plánu snižování hluku pro metropoli.