Do konce června bude hotová studie nové trati Praha – Drážďany

Studie proveditelnosti nového železničního spojení Praha – Drážďany postoupila do další fáze. Společnost CEDOP a francouzský Egis Rail ukončily dílčí první etapu. Celá studie bude hotová do konce letošního června.

Výstavba nové tratě mezi českou a saskou metropolí přinese nejen konkurenceschopné spojení těchto dvou měst, ale i napojení Česka na vysokorychlostní síť v Německu. Její součástí bude 26 kilometrů dlouhý přeshraniční tunel pod Krušnými horami, který bude sloužit rovněž nákladní dopravě.

Počáteční výstupy prognózovaných přepravních proudů pro rok 2050 předané zpracovatelem studie, které se mezi Ústím n. L. a Prahou pohybovaly v desítkách tisíc cestujících denně, byly ve srovnání s dřívějšími odhady vnímány jako nadhodnocené. Ve vzájemné spolupráci všech stran včetně Ministerstva dopravy se podařilo nejasnosti odstranit, a i přes provedené korekce nedošlo k zásadní změně očekávaného využití tratě cestujícími. Zpracovatelem navržené provozní a technické řešení tedy bylo v této fázi vyhodnoceno jako ekonomicky efektivní.

Pro optimální využití nové trati a využití přínosů z její realizace se podle dosavadních výstupů ukazuje jako velmi vhodné v méně zatížených úsecích provozovat trať ve smíšeném provozu spolu s nákladní dopravou, vedle přeshraničního tunelu pod Krušnými horami se jedná například o tzv. Litoměřický tunel nebo větev RS42 do Mostu.

V druhé etapě studie se budou dále prověřovat a vyhodnocovat dílčí podvarianty návrhu, které vycházejí z varianty 2 první etapy studie, a budou porovnávány odlišné způsoby etapizace celého záměru. Prověřovaných technických a provozních modifikací je několik desítek, ať už se jedná o návrh krátkých nových spojek, alternativy překonání Labe v Ústí nad Labem nebo zavedení nových linek osobní dopravy.

Po realizaci navrhovaných staveb dojde ke zcela zásadnímu zkrácení jízdních dob na 30 minut či méně nejen v relacích Praha – Ústí nad Labem a Ústí nad Labem – Drážďany, ale také mezi Prahou a Litoměřicemi a díky vedlejší větvi RS42 i z Prahy do Loun a Mostu. RS42 tak současně položí základ možného konkurenceschopného spojení po železnici z Prahy do Karlových Varů.

28.1.2019; TZ: SŽDC

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

V Uhříněvsi vyroste nová škola

Vizualizace nové ZŠ Romance v Uhříněvsi Autor: web MČ Praha 22

Praha podpořila stavbu nové Základní školy Romance v Uhříněvsi.

 

Hluk v Praze je nutné snížit

Ilustrační foto - silniční doprava v Praze Autor: archiv MHMP

Veřejnost má možnost připomínkovat návrh nového Akčního plánu snižování hluku pro metropoli.

Praha obnoví Starou čistírnu odpadních vod v Bubenči

Stará čistírna odpadních vod v Bubenči Autor: prague.eu

Rada hlavního města Prahy na svém pondělním jednání podpořila projekt celkové rekonstrukce Staré čistírny odpadních...

Přípravy na návrat koní Převalského do východního Mongolska

Druhá z aklimatizačních ohrad zasáhne do meandru Potoka Jižního kláštera. Mongolský koordinátor Ganbátar s vrchním chovatelem kopytníků Zoo Praha Janem Markem vybírají vhodné místo pro vyhloubení tůně. Foto: Miroslav Bobek, Zoo Praha.

Ve spolupráci s Armádou České republiky přepravila Zoo Praha více než třicet koní Převalského do západního Mongolska...

reklama
reklama
reklama reklama