DPP v Hostivaři zprovoznil novou opravárenskou halu pro tramvaje
Dopravní podnik hl. m. Prahy dnes v areálu Ústředních dílen v Hostivaři uvedl do zkušebního provozu novou opravárenskou halu pro tramvaje. Je to po 52 letech první nová samostatná servisní hala DPP.
Navazuje na projekt velkokapacitního odstavného kolejiště, které DPP zprovoznil v Hostivaři přesně před rokem. Nová hala má dvě koleje a celkovou kapacitu na čtyři článkové tramvaje. Umožňuje servisovat jakýkoliv druh tramvaje shora i zdola současně. Bude sloužit pro běžnou i těžkou údržbu vozů. Zajímavostí je, že celá hala je založena na pilotách kvůli vysoké hladině spodní vody. Postavila ji společnost EDIKT a. s., celkové investiční náklady včetně kompletního technologického vybavení dle projektu činí 96 milionů Kč.
Nová servisní hala je vybavena portálovými, a nově také mostovými jeřáby, zvedáky, servisními lávkami i kanály, které umožňují zvednout a opravovat de facto libovolný typ tramvaje současně shora i zdola.
Zajímavostí je založení samotné haly, která je vzhledem k vysoké hladině spodních vod postavena výlučně na pilotách. V minulosti totiž v místech Ústředních dílen DPP v Hostivaři bývala rybníkářská oblast. Původně měla být hala zprovozněna již na začátku letošního roku, ale vzhledem ke komplikovaným místním geologickým podmínkám, které se ukázaly až po skrývce zeminy, byl DPP nucen použít časově náročnější způsob založení stavby.
14. 5. 2020; TZ: DPP
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Hluk v Praze je nutné snížit

Veřejnost má možnost připomínkovat návrh nového Akčního plánu snižování hluku pro metropoli.
Praha obnoví Starou čistírnu odpadních vod v Bubenči

Rada hlavního města Prahy na svém pondělním jednání podpořila projekt celkové rekonstrukce Staré čistírny odpadních...
Přípravy na návrat koní Převalského do východního Mongolska

Ve spolupráci s Armádou České republiky přepravila Zoo Praha více než třicet koní Převalského do západního Mongolska...