IPR Praha se staví za citlivou rekonstrukci Libeňského mostu

Praha řeší otázku, jak naložit s Libeňským mostem. Stavba je podle názoru Technické správy komunikací v havarijním stavu. Již několik měsíců se intenzivně debatuje, jaká má být její budoucnost. Zrekonstruovat? Zbourat a postavit nový? Nebo repliku?

IPR Praha zdůrazňuje jedinečnou architektonickou hodnotu mostu a doporučuje jeho citlivou rekonstrukci.

„Most vzbuzuje neobvyklé emoce mezi odborníky i veřejností – a je to pochopitelné," říká architekt Petr Hlaváček, ředitel Institutu plánování a rozvoje Prahy. „Je totiž dílem legendárního architekta Pavla Janáka. Ten v Praze stavěl mimo jiné i Hlávkův most či Škodův palác, nynější sídlo pražského magistrátu."

Tento týden byly zveřejněny závěry studie, kterou si u Kloknerova ústavu ČVUT zadala Technická správa komunikací na základě přání radního Petra Dolínka. Ta jako nejvýhodnější označila ten scénář, kdy by byl most fakticky z velké části postaven znovu a rozšířen o 5 metrů, ovšem za využití původních spodních pilířů současného mostu. Varianta rekonstrukce Janákova mostu z analýzy vyšla jako rizikovější: jednak co do nákladů a za druhé kvůli kratší životnosti rekonstruovaného mostu.

IPR Praha s výsledky studie nesouhlasí.

„Jsme rádi, že radní Dolínek debatu o budoucnosti mostu otevřel. Výsledky studie však považujeme za nešťastné," říká Petr Hlaváček. „Jak lze vyčíst z expertní zprávy, Kloknerův ústav se variantou rekonstrukce prakticky nezabýval. Argument, že most je v havarijním stavu, a proto je třeba se rychle rozhodnout a začít stavět, podle nás neplatí. Most lze na nějaký čas uzavřít, než se najde ideální řešení. Tramvajovou dopravu by do té doby šlo vést po provizorní konstrukci. Je to lepší, než bez řádného rozmyslu most nenávratně zničit."

Pro variantu zachování navíc mluví argumenty, o kterých se dosud nemluvilo.

„Oba břehy, které most spojuje, dnes prochází a nadále budou procházet významným transformačním procesem. Na libeňské straně časem vznikne nová městská čtvrť, kde budou kromě bytových a kancelářských domů i rozsáhlé parkové plochy určené k rekreaci a oddychu," doplňuje Hlaváček. „Dnes je Libeňský most důležitý dopravně, ale časem se velmi pravděpodobně stane i důležitým pěším tahem. Jedinečnost jeho architektonického provedení tak znovu získá na významu."

TZ: IPR Praha

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

V Uhříněvsi vyroste nová škola

Vizualizace nové ZŠ Romance v Uhříněvsi Autor: web MČ Praha 22

Praha podpořila stavbu nové Základní školy Romance v Uhříněvsi.

 

Hluk v Praze je nutné snížit

Ilustrační foto - silniční doprava v Praze Autor: archiv MHMP

Veřejnost má možnost připomínkovat návrh nového Akčního plánu snižování hluku pro metropoli.

Praha obnoví Starou čistírnu odpadních vod v Bubenči

Stará čistírna odpadních vod v Bubenči Autor: prague.eu

Rada hlavního města Prahy na svém pondělním jednání podpořila projekt celkové rekonstrukce Staré čistírny odpadních...

Přípravy na návrat koní Převalského do východního Mongolska

Druhá z aklimatizačních ohrad zasáhne do meandru Potoka Jižního kláštera. Mongolský koordinátor Ganbátar s vrchním chovatelem kopytníků Zoo Praha Janem Markem vybírají vhodné místo pro vyhloubení tůně. Foto: Miroslav Bobek, Zoo Praha.

Ve spolupráci s Armádou České republiky přepravila Zoo Praha více než třicet koní Převalského do západního Mongolska...

reklama
reklama
reklama reklama