Kasárny Karlín jsou pro úředníky magistrátu nevyhovující

Hlavní město bude pokračovat s hledáním nového sídla pro úředníky magistrátu. Podle vypracované studie jsou prostory Kasáren Karlín nevyhovující a kapacitně nedostatečné. Denní osvětlení by splňovalo požadavky pouze pro druhé a třetí podlaží, kam by ale mohlo být přesunuto pouze několik stovek administrativních pracovníků. Případná celková přestavba by vyšla na více jak miliardu korun.

Vedení města začne prověřovat nové možnosti, kde by se mohli usídlit magistrátní úředníci. Kasárny Karlín jsou podle studie problémové hned z několika důvodů. Provoz objektu by byl v současné době nehospodárný a nejsou zde ani vhodně řešené prostory pro přesun většího počtu administrativních pracovníků nebo zajištěné adekvátní větrání, klimatizace či topení.

„Dle zpracované studie proveditelnosti se zaměstnanci magistrátu do prostor karlínských Kasáren nevejdou. S radním pro majetek Janem Chabrem uvažujeme o stavbě ekologicky nenáročné moderní budovy v centru města, která omezí veškeré reziduální náklady z vysokého nájmu budovy Škodova paláce. Nebráníme se však bezúplatnému převzetí karlínských Kasáren, pokud pro ně stát nedokáže najít využití. Je to určitě lepší, než aby stát nechal prakticky prázdnou budovu dál chátrat," říká primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.

Dům je navíc památkově chráněný a veškeré změny by bylo nutné projednat přímo s památkáři -  to se týká i možné výměny oken, která nepropouští dostatek světla do vnitřních prostor budovy. Kromě nákladné rekonstrukce v hodnotě přibližně 640 milionů korun by bylo navíc nutné dostavět jednací sál, nové parkoviště nebo kancelářský blok. Celkově by tak náklady přesahovaly miliardu korun.

„Objekt Kasáren Karlín je příliš malý pro naše účely a z tohoto důvodu je nevyhovující. Zároveň zvažujeme jiné nemovitosti v majetku města a sledujeme ty, které se ukazují na trhu. V tuto chvíli si upřesňujeme počet úředníků, které potřebujeme umístit na nové místo a zároveň analyzujeme  u každé nemovitosti pořizovací náklady, náklady na budoucí údržbu v horizontu dvaceti let a náklady na provoz. Z této analýzy vyjde, co je pro nás nejvýhodnější, a na základně toho se do konce roku rozhodneme," uvádí radní pro oblast majetku Jan Chabr.

Kasárny Karlín byly postaveny v letech 1845 až 1848 firmou bratří Kleinů. Monumentální budova významně dotváří klasicistní ráz Karlína. Ve značné míře jsou dochovány v původním stavu, včetně mnoha detailů.

25. 9. 2019, TZ: MHMP

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

V pátek 3. května se opět roztočí Letenský kolotoč

Letenský kolotoč/NTM

Národní technické muzeum v pátek 3. května roztočí na další sezónu opravený Letenský kolotoč.

Černých odběrů bylo loni více, ale za méně peněz

Foto: černé odběry/PVK

Pražské vodovody a kanalizace v loňském roce zákazníkům nafakturovaly za nelegální odběr pitné vody a černou...

Rozšířené bus pruhy s neomezenou platností

Jednání o dopravě/ ÚMČ Praha 6

Praha 6 chce dostat cestující do MHD a kolony posunout před své hranice.

Labutě v nesnázích

Zachráněné labutě, vodní léčebna/Lesy hl. m. Prahy

Od začátku roku jsme pomohli už 13 labutím.

reklama
reklama
reklama