Metropolitní plán přináší rychlejší výstavbu

Prahu čekají zásadní výzvy, od výstavby metra D a Městského okruhu po nové tramvajové tratě a vysokorychlostní železnici.

Metropolitní plán dopředu počítá s koridory klíčových projektů. Plán nezapomíná ani na cyklotrasy nebo pěší propojení. Jak to zapadá do celkové koncepce města?

„Praha musí zohledňovat nejen dopravní propojenost samotného města, ale také propojení s celým metropolitním regionem a umožnit dojíždějícím, aby se mohli do centra pohodlně dostávat kolejovou dopravou. Metropolitní plán zohledňuje poměr mezi jednotlivými způsoby dopravy, a směřuje k posílení podílu veřejné dopravy pěší a cyklistické,“ říká Petr Hlaváček, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního a strategického rozvoj.

Koleje jako budoucnost

Metropolitní plán sází na metro, tramvaje i železnici. Tramvajová síť se rozšíří do nových městských čtvrtí. Metro zůstává nejrychlejším a nejkapacitnějším prostředkem v hlavním městě. Zásadním projektem je stavba linky D, která spojí Písnici, Krč či Pankrác s centrem a odlehčí přetížené lince C. Významnou roli hraje železniční doprava. Metropolitní plán podporuje modernizaci železničního uzlu Praha.

„Praha musí rozvíjet všechny dopravní módy, aby nabídla široké spektrum přepravních možností a naplnila nároky narůstajícího počtu obyvatel a návštěvníků metropole i do dalších desetiletí. V Metropolitním plánu nacházíme oporu pro masivní rozvoj kolejové dopravy, a to především železniční, která je ze strany státu roky zanedbávána. Jako prioritu prosazujeme také rozvoj tzv. tramvajového okruhu, který v poměrně krátkém časovém období může navzájem propojit okrajové části města a přispět k rozvoji města krátkých vzdáleností s dostupnými službami v blízkosti bydliště,“ říká Jaromír Beránek, nominant na pozici náměstka primátora hl. m. Prahy pro dopravu.

Veřejná doprava už dnes představuje přirozenou první volbu pro většinu Pražanů

„Podíl veřejné dopravy na přepravních výkonech je v evropském srovnání mimořádně vysoký, v tom je Praha unikátní. Metropolitní plán tuto výhodu rozvíjí a vytváří podmínky pro ještě lepší integraci a kapacitu sítě,“ doplňuje Ondřej Boháč, ředitel IPR Praha.

Kromě dopravy plán také stanovuje podmínky a požadavky pro zelenou infrastrukturu, technickou infrastrukturu nebo veřejnou vybavenost. Koncepce technické infrastruktury je založena na plynulém a bezporuchovém dodávání potřebných médií, které je schopné zvládat výpadky a krizové situace a nechává dostatečný prostor pro budoucí rozvoj. Veřejná vybavenost počítá s pokrytím města službami tak, aby byly splněny současné nároky na zvyšování kvality života Pražanů.

11. 11. 2025, TZ: IPR Praha

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Instalace nového pěšího značení v Praze

Foto: ROPID

Pěší trasa z Václavského náměstí na Výstaviště získala nové navigační prvky projektu Čitelná Praha.

Systém pro rychlé varování obyvatel při mimořádných událostech

Ilustrační foto: Stanislava Nopová

Ministerstvo vnitra dokončuje potřebné kroky pro přípravu systému Cell Broadcast. Spuštěn bude v druhé polovině...

Trhy na Mariánském náměstí budou letos ve znamení Ladových Vánoc

Z loňských Vánoc na Mariánském Autor: MHMP

Před Novou radnicí v centru Prahy se znovu uskuteční vánoční trhy s dobročinným přesahem.

reklama
reklama
reklama reklama