Mimořádná uzavírka Libeňského mostu pro tramvajovou dopravu

Upozorňujeme, že došlo k mimořádné uzavírce Libeňského mostu pro tramvajovou dopravu. Ostatní doprava je bez omezení.

S tímto aktuálním opatřením souvisejí dopravní omezení v úseku Palmovka – Libeňský most – Maniny, resp. Dělnická a Vltavská – Těšnov (oba směry). Z důvodu uzavírky Libeňského mostu dochází ke změnám tras linek 1, 6, 14, 25. v úseku Dělnická – Maniny – Palmovka je postupně zaváděna náhradní autobusová doprava X1. Aktuální informace sledujte prosím na stránkách DPP.

Dočasně byl během odpoledne pro tramvaje uzavřen také Hlávkův most, zde je tramvajová doprava obnovena.

Vyjádření TSK:

Na základě provedených geodetických měření obloukové konstrukce a monitoringu kloubů ve vrcholu oblouku byl z bezpečnostních důvodů uzavřen inundační most X656 Libeňského soumostí. Jedná se o samostatný oblouk na Rohanském ostrově. Důvodem okamžitého uzavření byly zjištěné technické závady, vyvolané pravděpodobně silnými mrazy. V celé trase Libeňského mostu proto musela být kompletně vyloučena tramvajová doprava. Libeňský most V009 přes Vltavu má omezený pouze tramvajový provoz. Automobilová, cyklistická a pěší doprava je na tomto mostě zachována. Inundační most X656 byl kompletně uzavřen pro tramvajovou, individuální automobilovou dopravu a chodce i cyklisty. Uzavřený úsek mohou chodci a cyklisté směřující od Palmovky na Prahu 7 obejít po lávce ke komplexu DOCK, dále po ulici Štorchova a rampou zpět na Libeňský most přes Vltavu.

Veškeré dosavadní statické výpočty a diagnostické průzkumy předpokládaly správnou funkčnost kloubů nosného systému oblouku mostu X656. Statický systém na obloukových částech Libeňského soumostí je citlivý zejména na nižší teploty v zimním období, které jsou rozhodující pro celkovou únosnost mostu.

Na základě sledování mostu v období dlouhotrvajících mrazů na začátku ledna 2024, kdy byl pozorován rozvoj poruch na mostě, byl iniciován projektantem dodatečný průzkum konstrukčního systému obloukového mostu. Průzkum provedený Vysokým učením technickým v Brně spočíval zejména v endoskopické metodě pro pohled dovnitř kloubového detailu. V tomto místě bylo zjištěno, že nosné kovové desky zajišťující funkčnost celého systému jsou mimo svoji správnou polohu a zároveň dochází k drcení betonu nosných prvků.

Následně je nutné zahájit práce k zabezpečení havarijního stavu vhodným podepřením konstrukce.

12. 1. 2024; TZ: ÚMČ Praha 7

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

V Uhříněvsi vyroste nová škola

Vizualizace nové ZŠ Romance v Uhříněvsi Autor: web MČ Praha 22

Praha podpořila stavbu nové Základní školy Romance v Uhříněvsi.

 

Hluk v Praze je nutné snížit

Ilustrační foto - silniční doprava v Praze Autor: archiv MHMP

Veřejnost má možnost připomínkovat návrh nového Akčního plánu snižování hluku pro metropoli.

Praha obnoví Starou čistírnu odpadních vod v Bubenči

Stará čistírna odpadních vod v Bubenči Autor: prague.eu

Rada hlavního města Prahy na svém pondělním jednání podpořila projekt celkové rekonstrukce Staré čistírny odpadních...

Přípravy na návrat koní Převalského do východního Mongolska

Druhá z aklimatizačních ohrad zasáhne do meandru Potoka Jižního kláštera. Mongolský koordinátor Ganbátar s vrchním chovatelem kopytníků Zoo Praha Janem Markem vybírají vhodné místo pro vyhloubení tůně. Foto: Miroslav Bobek, Zoo Praha.

Ve spolupráci s Armádou České republiky přepravila Zoo Praha více než třicet koní Převalského do západního Mongolska...

reklama
reklama
reklama reklama