Okolí metra D ožije

Stavba metra D je již zahájena a spolu s ní město plánuje rozvoj jeho okolních stanic. Budou zde tisíce městských bytů, živé čtvrti i nové parky.

Novou tvář dostanou lokality v blízkosti Nádraží Krč i Nemocnice Krč, téměř celé nové čtvrti zase vzniknou v Nových Dvorech a na Libuši. První souprava metra by směrem do Písnice měla vyjet již v roce 2029.

„Metro je silný město tvořící prvek a já se těším na nové čtvrti, které kolem jeho stanic vyrostou. Bez toho by tak obří investice ani nedávala smysl. Metro je neskutečně silným impulsem pro město krátkých vzdáleností, kde byste měl mít v docházkové vzdálenosti všechno, co potřebujete, a zároveň se pohodlně a rychle dopravíte tam, kam ve městě potřebujete a nemusíte přitom šlápnout do pedálů,“ říká Petr Hlaváček, I. náměstek primátora pro územní rozvoj.

Nikdo se zároveň nemusí bát bezbřehé výstavby bez mantinelů v okolí nových stanic.

„Zatímco se projektanti a stavební firmy soustředili „na podzemí“, my jsme pracovali nad nimi. S majiteli pozemků jsme připravovali urbanistické a územní studie a změny územního plánu tak, aby nové čtvrti dávaly hlavu a patu, mluvily s okolní výstavbou, myslely na veřejnou vybavenost a rozhodně nezapomněly na školy, náměstí a parky. Zároveň máme příležitost ukázat, že město dokáže stavět podobně jako třeba Hamburk. Tam, kde vlastníme pozemky, což jsou zejména Nové Dvory, bude nový development kompletně pod naší taktovkou," doplňuje Petr Hlaváček.

Stavba už běží

„Před čtyřmi lety jsme byli v situaci, kdy nebylo žádné povolení ani vyřešené majetkoprávní vztahy s vlastníky pozemků. Díky tomu, že jsme začali spolupracovat s majiteli u každé budoucí stanice metra D jsme nyní v situaci, že hlavní stavba první stanice už několik měsíců úspěšně běží. Během dohod s vlastníky pozemků jsme mysleli na to, aby nevznikaly v uvozovkách jen stanice metra, ale ruku v ruce s tím se rozvíjelo i jejich okolí s kvalitními službami, prostorem pro trávení volného času i nové byty pro Pražany,“ doplňuje Adam Scheinherr, náměstek primátora pro dopravu.

Metro D propojí jižní část města s jeho centrem

„Metro D je v současnosti nejdůležitější infrastrukturní stavbou na území Prahy. Díky ní se lépe propojí jižní část města s jeho centrem. V této době se Praha potýká mimo jiné s krizí bydlení, a právě projekty v okolí budoucích stanic metra mají potenciál tento problém zmírnit. IPR měl na starosti územní studie lokalit Nové Dvory a Libuš, kterou zpracovali UNIT architekti. Od Krče až po Písnici tak vznikne více než 6 000 bytů, z nichž část zůstane městu a bude sloužit dostupnému bydlení. Samozřejmostí jsou nové parky, náměstí, obchody, ale i poliklinika, škola či školka,“ komentuje rozvoj Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy.

25.7.2022; TZ: MHMP

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

V Uhříněvsi vyroste nová škola

Vizualizace nové ZŠ Romance v Uhříněvsi Autor: web MČ Praha 22

Praha podpořila stavbu nové Základní školy Romance v Uhříněvsi.

 

Hluk v Praze je nutné snížit

Ilustrační foto - silniční doprava v Praze Autor: archiv MHMP

Veřejnost má možnost připomínkovat návrh nového Akčního plánu snižování hluku pro metropoli.

Praha obnoví Starou čistírnu odpadních vod v Bubenči

Stará čistírna odpadních vod v Bubenči Autor: prague.eu

Rada hlavního města Prahy na svém pondělním jednání podpořila projekt celkové rekonstrukce Staré čistírny odpadních...

Přípravy na návrat koní Převalského do východního Mongolska

Druhá z aklimatizačních ohrad zasáhne do meandru Potoka Jižního kláštera. Mongolský koordinátor Ganbátar s vrchním chovatelem kopytníků Zoo Praha Janem Markem vybírají vhodné místo pro vyhloubení tůně. Foto: Miroslav Bobek, Zoo Praha.

Ve spolupráci s Armádou České republiky přepravila Zoo Praha více než třicet koní Převalského do západního Mongolska...

reklama
reklama
reklama reklama