Podoba Libeňského soumostí schválena

Rada hlavního města Prahy schválila aktualizaci Architektonické studie podle návrhu architekta Petra Teje, která definuje zásadní parametry rekonstrukce Libeňského soumostí a přilehlého okolí.

Ve studii je obsažena i koordinace se všemi stavebními záměry v okolí soumostí a vychází z původního Janákova řešení v podobě repliky nosné konstrukce na stávajících pilířích v řece Vltavě.  Návrh také počítá s rozsáhlejší rekonstrukcí obloukového mostu přes Vltavu. Obloukovou konstrukci inundačního mostu přes zaniklé východní rameno řeky Vltavy nahradí volná tvarová replika. Obloukové mosty jsou propojeny nově navrženými trámovými konstrukcemi, které tvarově navazují na původní Janákův návrh předpolí obloukových mostů.

Změny v projektové přípravě vyplynuly z požadavků plánovaných stavebních záměrů v přilehlém okolí soumostí. Nutné bylo řešit zejména nové požadavky na zajištění dopravní obslužnosti jižní části Rohanského ostrova a plánovaných stavebních prací na jeho revitalizaci. Také se musely zohlednit požadavky provozovatele veřejného přístavu Praha Libeň na zajištění dopravní obslužnosti. Technická správa komunikací (TSK) společně s týmem projektantů a architektů v této verzi studie nově zohledňují stav obloukových mostů (most přes Vltavu V009 a inundační most X656).

Uskutečnily se aktuální statické přepočty s ohledem na nové normové požadavky, dodatečné průzkumy, a dále studie zohledňuje proveditelnost rekonstrukce. Hlavní most přes Vltavu bude rekonstruován ve větším rozsahu, než se původně předpokládalo. Stávající klenby nahradí replika konstrukce obloukových částí se zachováním vizuálního stylu podle návrhu architekta Pavla Janáka na stávajících pilířích ve Vltavě. Čtyři trojkloubové oblouky původního mostu pak nahradí čtyři vetknuté betonové oblouky v každém poli.

Cílem rekonstrukce je nejen oprava Libeňského mostu přes Vltavu (V009) a obloukového inundačního mostu (X656) na Rohanském ostrově, ale i kompletní vybudování všech dalších mostních objektů. A také přilehlých komunikací a nutných přeložek inženýrských sítí od křižovatky Dělnická – Jankovcova v Praze 7 ke křižovatce Palmovka v Praze 8. Jedná se o úsek dlouhý 1,2 km.

Součástí rekonstrukce je také kompletní výměna trakčního vedení a kolejového svršku pro tramvajovou trať v ulici Libeňský most a okolí, kterou zajistí Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP). Počítá se i se stavbou retenční nádrže a souboru protipovodňových opatření.

21.12.2023; TZ: TSK Praha, a.s.

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

V Uhříněvsi vyroste nová škola

Vizualizace nové ZŠ Romance v Uhříněvsi Autor: web MČ Praha 22

Praha podpořila stavbu nové Základní školy Romance v Uhříněvsi.

 

Hluk v Praze je nutné snížit

Ilustrační foto - silniční doprava v Praze Autor: archiv MHMP

Veřejnost má možnost připomínkovat návrh nového Akčního plánu snižování hluku pro metropoli.

Praha obnoví Starou čistírnu odpadních vod v Bubenči

Stará čistírna odpadních vod v Bubenči Autor: prague.eu

Rada hlavního města Prahy na svém pondělním jednání podpořila projekt celkové rekonstrukce Staré čistírny odpadních...

Přípravy na návrat koní Převalského do východního Mongolska

Druhá z aklimatizačních ohrad zasáhne do meandru Potoka Jižního kláštera. Mongolský koordinátor Ganbátar s vrchním chovatelem kopytníků Zoo Praha Janem Markem vybírají vhodné místo pro vyhloubení tůně. Foto: Miroslav Bobek, Zoo Praha.

Ve spolupráci s Armádou České republiky přepravila Zoo Praha více než třicet koní Převalského do západního Mongolska...

reklama
reklama
reklama reklama