Praha 7 chce zpátky bezbariérové elektrovlaky
Na železniční trati, která prochází Prahou 7, končí elektrické vlaky. Nahrazují je soupravy s dieslovým motorem, které navíc nejsou plně bezbariérové.
Sedmá městská část se obrací na České dráhy. Požaduje řešení, které zachová bezbariérový přístup do vlaků a bude šetrnější vůči městskému ovzduší.
„Musíme se zajímat o kvalitu ovzduší na území Prahy. Je řada opatření, která pomáhají. Patří mezi ně například důsledná kontrola filtrů pevných částic, řešení emisí u lodní dopravy, funkční regulační plán pro smogové období, ale třeba také to, aby na elektrifikovaných tratích nejezdily motorové vlaky," uvedl Jan Čižinský, starosta Prahy 7 a kandidát na primátora za iniciativu PRAHA SOBĚ.
Elektrické vlaky končí na lince mezi Roztokami u Prahy a nádražím Praha Libeň. Trasa prochází také částí území MČ Praha 7. Elektrovlaky jsou nahrazovány jednotkami s dieselovým motorem.
„Považujeme to za velmi nešťastné, nejen s ohledem na zhoršení kvality ovzduší, především v rekreační oblasti Stromovky, ale také kvůli cestujícím. Nové soupravy jsou bezbariérové pouze u části vstupů, čímž dochází ke zhoršení podmínek pro hůře pohyblivé osoby, rodiče s kočárky či cyklisty," řekl Ondřej Mirovský (Strana zelených).
Z uvedených důvodů Praha 7 žádá o náhradu jinými soupravami, které budou dbát na kvalitu ovzduší a uživatelský komfort.
6. 6. 2018; TZ: ÚMČ Praha 7
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Hluk v Praze je nutné snížit

Veřejnost má možnost připomínkovat návrh nového Akčního plánu snižování hluku pro metropoli.
Praha obnoví Starou čistírnu odpadních vod v Bubenči

Rada hlavního města Prahy na svém pondělním jednání podpořila projekt celkové rekonstrukce Staré čistírny odpadních...
Přípravy na návrat koní Převalského do východního Mongolska

Ve spolupráci s Armádou České republiky přepravila Zoo Praha více než třicet koní Převalského do západního Mongolska...