Řízení letového provozu drží krok se světem
Řízení letového provozu ČR se bude podílet na podpoře umělé inteligence i bezpečné integraci dronů.
Výzkum a vývoj nových technologií v oblasti uspořádání letového provozu v Evropě, to je předmět programu SESAR 3 (Single European Sky ATM Research). V souladu se směřováním Evropské komise v této oblasti jsou cíle projektu SESAR 3 zaměřeny na digitalizaci evropského nebe, posílení ochrany životního prostředí a podporu chytré mobility. Řízení letového provozu ČR, s.p. bylo již od roku 2016 řádným členem předchozí podoby tohoto společenství s názvem SESAR Joint Undertaking (SJU) a od začátku se aktivně podílelo na vybraných projektech tohoto unikátního programu.
S ohledem na další vývoj a potřebu pokračování programu SESAR 2020 i po roce 2024 tak došlo na úrovni EU k rozhodnutí o pokračování tohoto programu, který nově ponese název SESAR 3. Nyní tak bude i samotný program SESAR řízen společným podnikem s označením SESAR 3 Joint Undertaking (S3JU), který dostal pověření vést tento program po dobu příštích deset let.
Kromě dvou klíčových zakládajících členů, tedy Evropské komise a organizace EUROCONTROL, je dalších více než padesát subjektů zakládajícími členy S3JU a to včetně Řízení letového provozu ČR, s.p. Celkový rozpočet programu představuje 1,6 miliardy eur do roku 2030.
14. 12. 2021, TZ: MDCR
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Hluk v Praze je nutné snížit

Veřejnost má možnost připomínkovat návrh nového Akčního plánu snižování hluku pro metropoli.
Praha obnoví Starou čistírnu odpadních vod v Bubenči

Rada hlavního města Prahy na svém pondělním jednání podpořila projekt celkové rekonstrukce Staré čistírny odpadních...
Přípravy na návrat koní Převalského do východního Mongolska

Ve spolupráci s Armádou České republiky přepravila Zoo Praha více než třicet koní Převalského do západního Mongolska...