Sezonní přívoz HolKa zůstává až do prosince

Sezonní přívozy vypluly naposledy 30. října. Přes zimu budou v provozu lodní linky P1 a P2 na severu města.

S koncem října tradičně končí i provoz sezonních pražských přívozů P3, P5 a P6, které spojují vltavské břehy v jižní části metropole.

Tyto lodní linky vypluly naposledy v neděli 30. října. Přes zimu budou v provozu lodní linky P1 a P2 na severu města. Do 15. prosince zůstane v provozu i přívoz P7 „HolKa“ mezi Holešovicemi a Karlínem kvůli pokračující tramvajové výluce na Bubenském nábřeží. Tím se HolKa s Prahou rozloučí, příští rok ji nahradí nová stejnojmenná lávka přes ostrov Štvanice. Pražské přívozy letos přepraví přes 600 tisíc cestujících.

Tradičně nejvyužívanější pražský přívoz P2 (V Podbabě – Podhoří) letos přepraví přes 200 tisíc cestujících, což je v průměru téměř 600 lidí denně. Druhým nejvytíženějším přívozem je linka P5 spojující Císařskou louku s oběma vltavskými břehy (120 tisíc cestujících). Na třetí příčce je linka P7 s 85 tisíci pasažérů. Zdvojnásobení počtu cestujících oproti stavu před koronavirem jsme zaznamenali na přívozu P3 mezi Lihovarem a Podolím, a to hlavně díky nové poloze podolského přístaviště u Žlutých lázní (68 tisíc cestujících). Souhrnné celoroční údaje vycházejí z dosavadních statistik za uplynulé měsíce a z odhadovaného vývoje poptávky do konce roku.

Oblibu si získal také nejnovější přívoz P4 mezi Velkou Chuchlí a modřanskou Belárií, který sloužil původně jako alternativa k rekonstruovanému Barrandovskému mostu. Díky tomu, že v průměru přepravil cca 135 cestujících denně, tedy podobně jako přívoz P1, bylo rozhodnuto o jeho převedení mezi běžné sezonní lodní linky a na trasu mezi zastávkami Dostihová a Belárie vypluje opět koncem března s elektrickým plavidlem používaným nyní na přívozu P7 „HolKa“.

Přívozy jsou tradičním pomocníkem i pro cyklisty. Za letošní rok očekáváme přes 67 tisíc přepravených kol, přičemž nejoblíbenějšími jsou tradičně trojské přívozy P2 a P1, ale také jižní přívozy P3 a P6. Například u nejsevernějšího (P1) a nejjižnějšího (P6) přívozu připadá dokonce jedno jízdní kolo na každých 5 cestujících.

Pražské přívozy P1-P7 jsou plně zapojeny do systému Pražské integrované dopravy a platí na nich všechny druhy jízdních dokladů PID pro území Prahy. První lodní linka v systému PID vyplula již v roce 2005. Přívozy aktuálně provozují tři dopravci: Pražské Benátky (P1, P2, P5 a P6), Pražská paroplavební společnost (P4 a P7) a VITTUS GROUP (P3). 

27. 10. 2022; TZ: ROPID

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

V Uhříněvsi vyroste nová škola

Vizualizace nové ZŠ Romance v Uhříněvsi Autor: web MČ Praha 22

Praha podpořila stavbu nové Základní školy Romance v Uhříněvsi.

 

Hluk v Praze je nutné snížit

Ilustrační foto - silniční doprava v Praze Autor: archiv MHMP

Veřejnost má možnost připomínkovat návrh nového Akčního plánu snižování hluku pro metropoli.

Praha obnoví Starou čistírnu odpadních vod v Bubenči

Stará čistírna odpadních vod v Bubenči Autor: prague.eu

Rada hlavního města Prahy na svém pondělním jednání podpořila projekt celkové rekonstrukce Staré čistírny odpadních...

Přípravy na návrat koní Převalského do východního Mongolska

Druhá z aklimatizačních ohrad zasáhne do meandru Potoka Jižního kláštera. Mongolský koordinátor Ganbátar s vrchním chovatelem kopytníků Zoo Praha Janem Markem vybírají vhodné místo pro vyhloubení tůně. Foto: Miroslav Bobek, Zoo Praha.

Ve spolupráci s Armádou České republiky přepravila Zoo Praha více než třicet koní Převalského do západního Mongolska...

reklama
reklama
reklama reklama