Štvanická lávka roste podle plánu
Betonují se pilíře, podvodní buldozer prohlubuje dno Vltavy.
Práce na stavbě Štvanické lávky, která po dokončení propojí přes stejnojmenný ostrov čtvrti Karlín a Holešovice, pokračují na zemi i ve vodě.
Zatímco mostařští specialisté Skanska betonují základy budoucích pilířů, upravuje dno Vltavy unikátní podvodní buldozer. Lávka, jejíž podobu navrhl v roce 2018 vítěz mezinárodní architektonické Petr Tej a Marek Blank, se začala stavět v lednu 2022, investorem je Hlavní město Praha. Železobetonová konstrukce je unikátní využitím prefabrikovaných segmentů vyrobených z ultra-vysocehodnotného betonu. Téměř 300 metrů dlouhý most pro pěší a cyklisty dokončí Skanska letos v prosinci.
V následujících týdnech se začnou budovat piloty na dně Vltavy – ty se stanou základem pro budoucí říční pilíře. Pokračovat budou také práce na souvisejících přeložkách inženýrských sítí, změnách přístupu k přívozu a úpravách obou břehů.
Obojživelný dozer KOMATSU je dlouhý 10 m a široký 4 m, na souši váží 43 500 kg. Může pracovat v hloubce až 7 m, přičemž nad hladinu vyčnívá jen komín, který obsahuje výfukové a sací potrubí, sloužící naftovému motoru o výkonu 200 kW (270 koní), který pohání celý pneumaticko-hydraulický systém stroje. Na vrcholu komínu je kromě signalizačního majáku umístěna i malá všesměrová anténa, pomocí které je stroj řízen dálkovým ovládáním. Pro případ jeho selhání je na strojovně umístěn malý ovládací panel, pomocí kterého může potápěč dopravit stroj na břeh.
7. 4. 2022; TZ: SKANSKA
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Hluk v Praze je nutné snížit

Veřejnost má možnost připomínkovat návrh nového Akčního plánu snižování hluku pro metropoli.
Praha obnoví Starou čistírnu odpadních vod v Bubenči

Rada hlavního města Prahy na svém pondělním jednání podpořila projekt celkové rekonstrukce Staré čistírny odpadních...
Přípravy na návrat koní Převalského do východního Mongolska

Ve spolupráci s Armádou České republiky přepravila Zoo Praha více než třicet koní Převalského do západního Mongolska...