Začala výstavba nové tramvajové tratě Počernická
Dopravní podnik hlavního města Prahy slavnostně zahájil výstavbu nové tramvajové tratě v Počernické ulici.
Trať bude dlouhá 2,4 kilometru, povede v celé délce Počernické ulice od křižovatky s Vinohradskou po křižovatku s Dřevčickou ulicí, kde bude ukončena smyčkou.
Bude na ní šest párů zastávek. Realizace celé investiční akce potrvá 32 měsíců. Zhruba dvě třetiny z ní zaberou přeložky a rekonstrukce inženýrských sítí. Tramvajovou trať Počernická staví sdružení společností Subterra, OHLA ŽS a Pragis. Předpokládané náklady výstavby činí 1,479 miliardy korun bez DPH. Většinu z nich, 85 % uznatelných nákladů pokryjí dotace Evropské unie z Programu Doprava 2021–2027. DPP předpokládá zahájení zkušebního provozu na nové trati na konci roku 2027.
Na tramvajové trati Počernická vznikne šest párů zastávek: Hagibor, Na Palouku, Hostýnská, Plaňanská, Tuchorazská a Sídliště Malešice. Tři z nich, Na Palouku, Plaňanská a Sídliště Malešice, budou sdružené, tj. budou sloužit pro společné odbavování tramvajových a autobusových spojů.
Nová tramvajová trať bude v maximální míře odhlučněna. Její povrch bude z větší části zatravněn nebo osázen rozchodníky mimo prostor zastávek, přechodů pro chodce a přejezdů pro auta, které budou vydlážděny nebo vyasfaltovány. Celá stavba je důsledně navržena tak, aby neovlivnila stávající stromořadí podél Počernické ulice. Stromy budou během výstavby ochráněny. Aleje budou v rámci sadových úprav doplněny o až 25 nových stromů dle možností podzemních inženýrských sítí.
Tramvajová doprava díky větší kapacitě systému i jednotlivých spojů zlepší obsluhu současného sídliště Malešice a bude sloužit pro probíhající i případný další rozvoj přilehlého území. Tramvaje nahradí stávající autobusy ve směru ke stanici metra Želivského. Dvě tramvajové linky, které budou na nové trati jezdit, rozšíří nabídku městské dopravy o přímé spoje k blízkým cílům na Vinohradech a Žižkově, ale také až na Karlovo náměstí či k Hlavnímu nádraží. Autobusová doprava bude zachována ve směrech, kterými tramvaje přímo nepojedou – na Florenc a do Strašnic.
11. 8. 2025; TZ: DPP
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Praha spouští projekt 1500 městských dobíjecích stanic pro elektromobily

Rada hlavního města Prahy v pondělí schválila zahájení významné investiční akce zaměřené na rozvoj bezemisní...
Praha schválila rozšíření fotovoltaik na budovách města

Rada hlavního města Prahy dnes schválila další postup v rozšiřování obnovitelných zdrojů energie na městských...
Nový most přes Vltavu

ŘSD vybere návrh nového mostu přes Vltavu na Pražském okruhu do konce září 2025.