Zadání studie proveditelnosti metra O

Praha si nechá zpracovat studii proveditelnosti na novou trasu metra O.

Multioborová pracovní skupina se shodla na zadání pro studii proveditelnosti metra O. Na jednom z nejbližších jednání Rady hl. m. by mělo být schváleno vypsání veřejné zakázky na studii proveditelnosti. Ta by následně měla být hotova do 30 měsíců.

Hlavní město již několik měsíců zvažuje ideu okružní trasy pražského metra, která by měla vést mimo centrum Prahy a propojila by významné železniční uzly a usnadnila do budoucna cestování nejen na severu Prahy.

Metro O, tedy okružní linka, by mohla propojit všechny stávající trasy metra, a tím významně pozvednout kvalitu pražské veřejné dopravy. Nová trasa by podle předpokladů zásadním způsobem zrychlila a zefektivnila cesty Pražanů a návštěvníků města. Zároveň by umožnila přestup na železniční dopravu na klíčových pražských nádražích, jako jsou Smíchov, Libeň či Dejvice.

Na jednom z nejbližších jednání Rady hl. m. Prahy by mělo být schváleno zadání studie proveditelnosti.  Ta by byla vypracována ve dvou fázích. První z nich by měla za úkol prověřit smysluplnost obsluhy území se zohledněním rozvojových kapacit jednotlivých lokalit tak, jak je předpokládají rozvojové dokumenty Prahy. Kromě toho by se první fáze zaměřovala na posouzení celospolečenských dopadů nebo například dopady na ekonomiku. Dále se počítá s určením nejvýhodnějšího umístění stanic s ohledem na efektivitu dopravní obsluhy a dalšími dílčími kroky. První fáze by měla trvat přibližně 18 měsíců.

V další fázi se počítá s tím, že by byly navrženy provozní aspekty nové trasy metra včetně vztahu k dalším linkám veřejné dopravy, byl posouzen efekt nové trasy metra s ohledem na železniční tunely pod centrem Prahy a byly by vypočítány investiční a provozní náklady návrhu nové trasy. Studie by také obsahovala možnosti financování s ohledem na realizovatelnost v podmínkách České republiky. Druhá fáze je plánována na 12 měsíců.

Celá studie proveditelnosti by následně byla po vypořádání připomínek předložena do Rady hl. m. Prahy a Zastupitelstva hl. m. Prahy ke schválení a případnému zadání dalších navazujících úkolů.

Pro zpracování studie proveditelnosti budou vytvořeny dvě úrovně řízení projektu. Řídicí úroveň bude představovat výbor složený z politické reprezentace hl. m. Prahy, vedoucích představitelů městských organizací a přizvaných externích odborníků.

Pracovní úroveň pak bude reprezentována pracovní skupinou, které bude na pravidelných setkáních informována o postupu vypracování studie proveditelnosti, bude práce připomínkovat a metodicky řídit. Mimo zadavatele a městských organizací budou do pracovní skupiny pozvání také zástupci Správy železnic, Ministerstva dopravy ČR a dalších externích organizací.

31. 8. 2022; TZ: MHMP

 

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

V pátek 3. května se opět roztočí Letenský kolotoč

Letenský kolotoč/NTM

Národní technické muzeum v pátek 3. května roztočí na další sezónu opravený Letenský kolotoč.

Černých odběrů bylo loni více, ale za méně peněz

Foto: černé odběry/PVK

Pražské vodovody a kanalizace v loňském roce zákazníkům nafakturovaly za nelegální odběr pitné vody a černou...

Rozšířené bus pruhy s neomezenou platností

Jednání o dopravě/ ÚMČ Praha 6

Praha 6 chce dostat cestující do MHD a kolony posunout před své hranice.

Labutě v nesnázích

Zachráněné labutě, vodní léčebna/Lesy hl. m. Prahy

Od začátku roku jsme pomohli už 13 labutím.

reklama
reklama
reklama