Jak díky mobilnímu marketingu vydělat?
Třetí ročník odborné konference Mobile Marketing 2015 v Národní technické knihovně v Praze nabídl sto padesáti účastníkům aktuální témata o mobilním životě českých spotřebitelů, měnícím se zákaznickém chování, nových výzvách pro marketéry a strategiích lídrů trhu.
Konference mapovala také nové trendy z pohledu zákazníků i dodavatelů. Přinesl také příklady realizovaných kampaní a řešení, které firmám pomohly posunout se v byznysu kupředu.
První část konference Novinky z pohledu zákazníků i dodavatelů zahájil Tomáš Pflanzer, Head of Digital, Nielsen Admosphere nejnovějšími analýzami trhu. Predikoval nárůst investic do mobilního marketingu a zaměřil se na data z průzkumů Nielsenu v oblasti smartphonů, tabletů a wearables zařízení.
„Mobilní život českých zákazníků kopíruje globální trendy, trh se zrychluje. Česko je zatím převážně PC centrické. 60% Čechů má smartphone, 35 % tablet. 84% má chytrý telefon mladší než 3 roky. 19 % má staženu alespoň jednu placenou aplikaci. Nejvíce za aplikace utrácejí majitelé iPhonů. Otázkou je, jak zasáhnout zákazníka nejvhodnějším médiem ve správný okamžik a na správném místě. V Česku vládne Facebook nad Twitterem."
Kvality Vítězné mobilní strategie lídra e-commerce v regionu střední Evropy představil Jiří Budinský, Head of Mobile, E-commerce Holding. Podle Budínského českému e-commerce trhu leckdy uniká podstata. Firmy mají oprávněné obavy, zda do e-commerce jít, pokládají ho za buzzword, pochybují, že si na sebe vydělá. Zákazníci to neřeší. Tuzemské e-commerce se zároveň potýká s řadou nešvarů, přestože mobilní web není výsadou ale podmínkou, jej má jen čtvrtina e-shopů. Koloniál měl v září 51% mobilní zákazníků a chystá mobilní aplikaci.
Druhou dopolední část Jak dobýt zákazníkovo srdce za dob mobilu? otevřel Miroslav Král, majitel a Managing Partner MarketUP s prezentací Oslovte zákazníky v mikromomentech. Král mluvil o konceptu micro-momentů neboli rozhodujících okamžiků, který před nedávnem představil Google. Přeloženo do marketingové strategie, značky by se měly zaměřit a získat všední momenty v životech zákazníků, ve kterých se však rodí rozhodnutí o nákupu. Zjednodušit se dají do čtyř skupin: I want to know, I want to go, I want to do a I want to buy.
Mezi nejzajímavější témata se dostalo takzvané „24/7 mentalita" – tedy nepřetržitá služba zákazníkovi a připravenost firem; mobil jako prostředek koncového rozhodnutí v místě prodeje; obsahová strategie; aplikace jako speciální nabídka prodeje nebo zkušenosti s mobilním řešením ve státní správě.
TZ: Blue Events
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Kontrolní akce na tržnici ve Studánkách

Při kontrole tržnice ve Studánkách na Českokrumlovsku zajistili inspektoři ČOI bezmála 1 000 kusů padělků za více...
Národní zemědělské dotace pro rok 2026

Ministerstvo zemědělství má připraveny národní dotace pro rok 2026. Více než třemi miliardami korun podpoří živočišnou...
Celní správa eviduje další sérii podvodů

Podvodníci vyžadují jménem celní správy platbu cla a DPH zakoupením kuponu PaysafeCard.














































