Jihomoravské firmy mohou nastartovat spolupráci s kreativci

Od 2. ledna 2020 firmy vybírají mezi 137 kreativci, kteří se zaregistrovali do programu Kreativní vouchery Brno. Město Brno jim na to dá 4,5 milionu korun.

Díky finanční podpoře tak mohou nastartovat spolupráci s odborníky na design, digitální marketing, vývoj aplikací nebo jiné kreativní odvětví. Město Brno jim na společnou práci přispěje prostřednictvím inovační agentury JIC až 100 tisíc korun v podobě voucherů. Do programu se firmy můžou registrovat na www.kreativnivouchery.cz do 12. února a vybírat kreativce z webové galerie. V polovině dubna pak proběhne losování úspěšných dvojic, které si mezi sebou rozdělí celkem 4,5 milionu korun.

Programem Kreativních voucherů Brno podporuje město Brno společně s agenturou JIC spolupráci podnikatelů, kteří chtějí inovovat své produkty a služby a potřebují k tomu služby kreativců. Mezi nimi mohou být freelanceři, studia nebo agentury s minimálně tříletou praxí a sídlem na jižní Moravě. Zároveň musí svou činností spadat do některé z prioritníchoblastí Regionální inovační strategie Jihomoravského kraje nebo být alespoň dodavatelem těchto firem.

„Jedná se o strojírenské a výrobní technologie, vývoj IT, diagnostika a medicínské technologie nebo třeba technologie pro letecký průmysl," upřesňuje koordinátorka projektu Zdeňka Kujová, která se na podporu kreativních průmyslů v inovační agentuře JIC specializuje. „Prostřednictvím programu letos podpoříme čtyřicet až padesát projektů," doplňuje Kujová. O úspěšných firmách rozhodne dubnový los. Na realizaci spolupráce budou mít firmy čas přibližně do konce října 2020. Náklady na projekt jsou propláceny zpětně.

Jihomoravská metropole nabídla kreativní vouchery jako první v Česku v roce 2016 a inspirovala tím i další kraje. V předchozích čtyřech ročnících se zapojilo téměř 600 malých nebo středních podniků z jižní Moravy. Poukaz získalo 180 z nich.

„Firmám dáváme možnost si za zlomek celkových nákladů vyzkoušet spolupráci s kreativními průmysly a vidíme zatím dobré výsledky. Většina spolupráce se v rámci kreativních voucherů totiž natolik osvědčí, že firmy chtějí s kreativními odborníky spolupracovat i nadále již bez podpory," vysvětluje primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Doplňuje ji náměstek Tomáš Koláčný: „Podpora podnikání a konkurenceschopnosti místních firem je jednou z důležitých priorit města Brna, stejně jako podpora rozvoje kreativních odvětví v regionu. Kreativní vouchery jsou osvědčeným nástrojem, který propojuje kreativní odvětví s ostatními obory regionálního podnikání a pomáhá místním firmám k lepší prezentaci produktů a služeb."

15. 1. 2020; TZ: JIC

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Saláty rostou bez půdy

Saláty rostou bez půdy/ Zoo Liberec

Začátek spolupráce Zoo Liberec a Technické univerzity v Liberci.

Mobilní STK poprvé v Česku

Mobilní STK poprvé v Česku/MDČR

Inspekce silniční dopravy představila technologickou novinku pro kontroly v provozu.

Každé třetí kontrolované vozidlo mělo problém

Každé třetí kontrolované vozidlo mělo problém/MDČR

To je bilance po prvním měsíci Inspekce silniční dopravy.

Čtyři kontrolní dny, osmnáct zásahů, dva skryté sklady

Foto: Celní správa České republiky

Hodnota zboží by přesáhla 57 milionů korun. 

reklama
reklama reklama