Práci z domova využívá jen část Čechů
Na home office může pracovat téměř třetina Čechů, využívá ho jen část. Samostatnou pracovnu většina z nich nemá, dokupovat museli židle i tiskárny.
Práci z domova umožňuje zaměstnavatel třem z deseti Čechů, tohoto benefitu využívá ale jen 18 % všech zaměstnanců. Typicky jsou to lidé s vysokoškolským vzděláním a vyšším příjmem. Pro vybavení domácí kanceláře musela třetina z nich dokoupit nábytek nebo třeba tiskárnu. Data vyplynula z reprezentativního průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.
V době covidových omezení vyvstala potřeba či nutnost pracovat z domova. Takzvaný home office se stal v řadě především kancelářských firem běžným benefitem, podle dotazování Raiffeisenbank ho může využívat 29 % zaměstnanců. Nabídku však reálně přijalo pouze 18 % zaměstnanců, 11 % tráví čas na pracovišti, i když mají možnost využít home office.
„Důvody pro akceptování nebo odmítání home office mohou být různé. Zatímco někdo se lépe soustředí na práci v klidu domova, dalším se lépe pracuje v týmu, motivuje je práce v kanceláři anebo prostě nechtějí či nemohou přizpůsobovat domácí prostředí pracovním potřebám,“ říká mluvčí Raiffeisenbank Tereza Kaiseršotová. S aktuálními nárůsty cen energií se opět otevírá diskuse o možném přechodu na home office z důvodu úspor za vytápění kancelářských prostor.
Z těch, kteří home office využívají, má 43 % k dispozici samostatnou pracovnu. Více než polovina dotázaných, která pro práci z domova využívá jinou místnost, ji musela pro tyto účely přizpůsobit. Nejčastěji se jednalo o dokoupení kancelářského nábytku, kdy 61 % dotázaných si pořídilo novou židli a 50 % pracovní stůl. Dalších 28 % Čechů bylo nuceno zainvestovat do koupě domácí tiskárny. Tyto nákupy se nejčastěji vešly do částky 10 tisíc korun, tolik peněz utratilo 69 % dotazovaných.
Home office je nejoblíbenější u mladých mezi 25 a 34 lety, častěji se také jedná o zaměstnance z měst nad 100 tisíc obyvatel, vysokoškolsky vzdělané a z vyšší ekonomické třídy.
17. 8. 2022, TZ: Raiffeisenbank
--------------------
O průzkumu
Průzkum provedla agentura NMS Market Research v červnu 2022 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1007 respondentů ve věku 18-65 let.
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Kontrolní akce na tržnici ve Studánkách

Při kontrole tržnice ve Studánkách na Českokrumlovsku zajistili inspektoři ČOI bezmála 1 000 kusů padělků za více...
Národní zemědělské dotace pro rok 2026

Ministerstvo zemědělství má připraveny národní dotace pro rok 2026. Více než třemi miliardami korun podpoří živočišnou...
Celní správa eviduje další sérii podvodů

Podvodníci vyžadují jménem celní správy platbu cla a DPH zakoupením kuponu PaysafeCard.














































