Práci z domova využívá jen část Čechů
Na home office může pracovat téměř třetina Čechů, využívá ho jen část. Samostatnou pracovnu většina z nich nemá, dokupovat museli židle i tiskárny.
Práci z domova umožňuje zaměstnavatel třem z deseti Čechů, tohoto benefitu využívá ale jen 18 % všech zaměstnanců. Typicky jsou to lidé s vysokoškolským vzděláním a vyšším příjmem. Pro vybavení domácí kanceláře musela třetina z nich dokoupit nábytek nebo třeba tiskárnu. Data vyplynula z reprezentativního průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.
V době covidových omezení vyvstala potřeba či nutnost pracovat z domova. Takzvaný home office se stal v řadě především kancelářských firem běžným benefitem, podle dotazování Raiffeisenbank ho může využívat 29 % zaměstnanců. Nabídku však reálně přijalo pouze 18 % zaměstnanců, 11 % tráví čas na pracovišti, i když mají možnost využít home office.
„Důvody pro akceptování nebo odmítání home office mohou být různé. Zatímco někdo se lépe soustředí na práci v klidu domova, dalším se lépe pracuje v týmu, motivuje je práce v kanceláři anebo prostě nechtějí či nemohou přizpůsobovat domácí prostředí pracovním potřebám,“ říká mluvčí Raiffeisenbank Tereza Kaiseršotová. S aktuálními nárůsty cen energií se opět otevírá diskuse o možném přechodu na home office z důvodu úspor za vytápění kancelářských prostor.
Z těch, kteří home office využívají, má 43 % k dispozici samostatnou pracovnu. Více než polovina dotázaných, která pro práci z domova využívá jinou místnost, ji musela pro tyto účely přizpůsobit. Nejčastěji se jednalo o dokoupení kancelářského nábytku, kdy 61 % dotázaných si pořídilo novou židli a 50 % pracovní stůl. Dalších 28 % Čechů bylo nuceno zainvestovat do koupě domácí tiskárny. Tyto nákupy se nejčastěji vešly do částky 10 tisíc korun, tolik peněz utratilo 69 % dotazovaných.
Home office je nejoblíbenější u mladých mezi 25 a 34 lety, častěji se také jedná o zaměstnance z měst nad 100 tisíc obyvatel, vysokoškolsky vzdělané a z vyšší ekonomické třídy.
17. 8. 2022, TZ: Raiffeisenbank
--------------------
O průzkumu
Průzkum provedla agentura NMS Market Research v červnu 2022 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1007 respondentů ve věku 18-65 let.
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Společnost DIRP, s.r.o. vám pomůže vybrat vhodné regálové systémy pro kancelář i sklady
Společnost DIRP, s. r.o. s celorepublikovou působností se dlouhodobě zaměřuje na dodávky kovového a kancelářského...
V zemědělské krajině se šíří široká škála reziduí pesticidů
Zjistili to vědci Lesnické a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity v Brně.
Pěstování révy vinné v České republice v roce 2023
Ze statistických údajů Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského (ÚKZÚZ) za rok 2023 vyplývá...
Nové podmínky pro hospodaření na erozně ohrožené půdě
Platnost nových pravidel pro hospodaření na erozně ohrožené půdě se odsouvá na příští rok. Ministerstvo dává...