Praha spustila nový herní akcelerátor
Polovinu týmů v něm tvoří studenti FEL ČVUT.
Pražský inovační institut a hlavní město Praha letos poprvé spustily Pražský herní akcelerátor, intenzivní tříměsíční vzdělávací program zaměřený na podporu mladých herních vývojářů. Výrazného úspěchu dosáhla Fakulta elektrotechnická ČVUT, jejíž studenti tvoří hned pět z deseti týmů vybraných odbornou porotou. Studentské týmy v rámci programu získají nejen mentoring od profesionálů z oboru, ale i finanční podporu a přístup k síti expertů.
Program začal v srpnu a potrvá do listopadu, kdy jej zakončí veřejná prezentace na tzv. Demo Day. Tam své hry představí nejen spolužákům a mentorům, ale také investorům a vydavatelům.
„Cílem programu není jen posunout prototypy her, ale hlavně vzdělat mladé tvůrce a dát jim sebevědomí i kontakty,“ říká Michal Roch, manažer akcelerátoru.
Akcelerátor je v Česku unikátní
„Akcelerátor je v Česku unikátní – kombinuje technické dovednosti s mentoringem, právní podporou a přípravou byznys plánů. Chceme, aby z něj studenti odcházeli nejen s rozpracovanou hrou, ale i s jasnou vizí, jak se ve světě herního průmyslu prosadit,“ doplňuje Katarzyna Kouba Sanojca z Pražského inovačního institutu.
Do akcelerátoru se z FEL ČVUT dostaly projekty Arcane Isle Survival, W.A.R.D., Sweep to the Past, Recollect a Head Heist.
„Na FEL vyučujeme předmět Počítačové hry, kde studenti v malých týmech vytvářejí vlastní hry a kombinují tak programování s herním a grafickým designem. To, že se do akcelerátoru dostalo hned pět našich týmů, ukazuje, jak silná je herní komunita našich studentů. Herní vývoj je disciplína kombinující hlubokou znalost technologií a kreativitu – a právě v tomto spojení jsou naši studenti výjimeční,“ uzavírá prof. Jiří Bittner z Katedry počítačové grafiky a interakce FEL ČVUT. Pozitivní roli sehrává také spolek oiSIDE, který fanoušky herní tvorby a studenty v předmětu Počítačové hry propojuje navzájem.
Herní akcelerátor očima studentů FEL ČVUT
Studenti a studentky z FEL ČVUT berou svoji účast v akcelerátoru jako velký impuls, ze kterého čerpají motivaci pro další vývoj svých her.
„Je to pro nás skvělá příležitost dotáhnout náš projekt do zdárného konce a získat zkušenosti k nezaplacení. Naučili jsme se uvažovat i z pohledu marketingu a odhalili slabiny v designu hry, které jsme dokázali opravit,“ říká Lukáš Jůza, který společně s Ondřejem Pelechem stojí za hrou Arcane Isle Survival.
Účastníci akcelerátoru z FEL se shodují, že největší přínos jim dává možnost konzultovat s odborníky z herního průmyslu a získávat tak přehled o náročném prostředí herního průmyslu:
„Zvlášť přínosný je kontakt se zkušenými odborníky z praxe, kteří nám kromě obecnějších přednášek poskytují také mentoring přímo k naší hře. Díky akcelerátoru jsme také získali zázemí k přetvoření hry do kvality odpovídající naší kreativní vizi,“ uvedl Martin Smitka za tým vyvíjející adventuru Recollect.
Pro tým kolem hry W.A.R.D. byla obrovským přínosem přednáška Martina Boháče o zakládání studia.
„Díky tomu jsme si uvědomili, že to s hrou myslíme opravdu vážně,“ shrnuje Ondřej Maceška i za kolegy v týmu, který u kurzů vysoce hodnotí cennou zpětnou vazbu od zkušených mentorů a nové pohledy na herní design i produkci. Prototyp jejich hry je již nyní dostupný a lze si ho zdarma vyzkoušet. Kromě toho, že autoři pravidelně vydávají aktualizace s novým obsahem a opravou chyb, tak zároveň aktivně budují komunitu na Discordu, plánují W.A.R.D. sdílet na serveru oiSIDE a do konce roku budou mít hotovou i stránku na Steamu.
Na trh se svými hrami míří i ostatní týmy a shodují se v tom, že jim v tom akcelerátor poskytuje zásadní podporu. Za všechny studenty to vystihla Eliška Rojíčková z týmu Sweep to the Past:
„Pokud bude akcelerátor pokračovat i v dalších letech, což je velmi pravděpodobné, vřele ho doporučujeme ostatním studentům. Díky naší účasti v akcelerátoru jsme našemu projektu opět dali větší prioritu a našli si čas ho dále rozvíjet.“
Akční hra, survival RPG i adventura. Pět her z FEL ČVUT. Arcane Isle Survival (tým TAI - Lukáš Jůza, Ondřej Pelech). Survival RPG s originálním karetním systémem, který umožňuje hráčům kombinovat výhody a nevýhody pro každou výpravu na procedurálně generované ostrovy.
W.A.R.D. (tým Third Axis Games - Ondřej Maceška, Matěj Navrátil, Jan Chlupáč, Valerie Šubertová, Matěj Zeman, Martin Douda, Jakub Dobrovodský, Sofiia Fedorchuk, Ondřej Pelikán) Sci-fi tower defense hra, v níž hráči chrání těžební jednotky a zároveň v reálném čase staví vlastní cesty i obranné věže.
Sweep to the Past (tým Banana Games - Erik Šindelář, Eliška Rojíčková, Filip Houdek, Filip Sedláček) 2D puzzle-platformer o uklízeči Bobovi, který získává schopnost cestovat časem a využívá ji k úniku z laboratoře.
Recollect (tým ShuffleHouse - Viliam Geffert, Vojtěch Dohnal, Martin Smitka) Příběhová adventura o sesílání kouzel psaním na klávesnici. Hráči v ní objevují záhadný svět, odkrývají zapomenuté vzpomínky a učí se jména kouzel.
Head Heist (Head Heist - Tomáš Werner) Akční hra odehrávající se v myslích lidí.
9. 10. 2025. FEL ČVUT
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
V Ostravě byl spuštěn první český kvantový počítač

Na VŠB – Technické univerzitě Ostrava byl za přítomnosti významných českých i evropských představitelů slavnostně...
Mladí lidé hledají řešení klimatických výzev

Jak inspirovat mladou generaci k větší vnímavosti vůči změnám klimatu a motivovat ji k aktivnímu zapojení do řešení...