Studie proveditelnosti posuzuje varianty nového spojení Prahy a Berouna
Začátkem příštího roku budou k dispozici výsledky Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun/Hořovice, kterou zadala Správa železniční dopravní cesty.
Dokument posuzuje jednotlivé varianty vedení nové železniční trati mezi těmito městy, zejména pak z hlediska ekonomické efektivity. Ve hře jsou tři varianty – C s dlouhým tunelem mezi pražským Smíchovem a Berounem, B s kratším tunelem v úseku Praha-Radotín – Beroun a F s tunely do 5 km v úseku Praha-Radotín – Řevnice.
Nová trať je navrhována pro smíšenou dopravu s maximální rychlostí do 200 km/hod
Optimalizace stávající trati podél Berounky, která začne příští rok a potrvá několik let, nezajistí dostatečnou dopravní kapacitu výhledově pokrývající veškeré požadavky objednatelů osobní dopravy i nákladních dopravců. Rozsah dopravy bude značně limitován především z důvodu hlukové zátěže, navíc nebude možné dosáhnout klasickými soupravami požadovanou jízdní dobu mezi Prahou a Plzní do 60 minut. Situaci neulehčuje ani postoj měst mezi Berounem a Hořovicemi, kde veřejnost nesouhlasí s aktuálním povrchově vedeným koridorem vysokorychlostní trati.
14. 10. 2018; TZ: SŽDC
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Stavební výrobky na českém trhu budou bezpečnější a kvalitnější
Na návrh Ministerstva průmyslu a obchodu schválila vláda návrh novely o stavebních výrobcích. Jejím cílem je zajistit,...
TSK zahájila hlavní bourací práce na uzavřené části Libeňského soumostí
Technická správa komunikací spustila 4. dubna 2024 hlavní bourací práce, související s rozsáhlou rekonstrukcí Libeňského...
DPP znovu vyhodnotí vítěznou nabídku na zhotovitele druhého úseku metra D
Dopravní podnik hl. m. Prahy aktuálně získal nové informace v souvislosti s ověřením detailů jedné z referencí...
Ceny bytů i rodinných domů v uplynulém roce v Česku klesly
ČSOB Index bydlení: Rok 2023 přinesl levnější byty i domy, ceny pozemků dále rostou.