Do konce června bude hotová studie nové trati Praha – Drážďany

Studie proveditelnosti nového železničního spojení Praha – Drážďany postoupila do další fáze. Společnost CEDOP a francouzský Egis Rail ukončily dílčí první etapu. Celá studie bude hotová do konce letošního června.

Výstavba nové tratě mezi českou a saskou metropolí přinese nejen konkurenceschopné spojení těchto dvou měst, ale i napojení Česka na vysokorychlostní síť v Německu. Její součástí bude 26 kilometrů dlouhý přeshraniční tunel pod Krušnými horami, který bude sloužit rovněž nákladní dopravě.

Počáteční výstupy prognózovaných přepravních proudů pro rok 2050 předané zpracovatelem studie, které se mezi Ústím n. L. a Prahou pohybovaly v desítkách tisíc cestujících denně, byly ve srovnání s dřívějšími odhady vnímány jako nadhodnocené. Ve vzájemné spolupráci všech stran včetně Ministerstva dopravy se podařilo nejasnosti odstranit, a i přes provedené korekce nedošlo k zásadní změně očekávaného využití tratě cestujícími. Zpracovatelem navržené provozní a technické řešení tedy bylo v této fázi vyhodnoceno jako ekonomicky efektivní.

Pro optimální využití nové trati a využití přínosů z její realizace se podle dosavadních výstupů ukazuje jako velmi vhodné v méně zatížených úsecích provozovat trať ve smíšeném provozu spolu s nákladní dopravou, vedle přeshraničního tunelu pod Krušnými horami se jedná například o tzv. Litoměřický tunel nebo větev RS42 do Mostu.

V druhé etapě studie se budou dále prověřovat a vyhodnocovat dílčí podvarianty návrhu, které vycházejí z varianty 2 první etapy studie, a budou porovnávány odlišné způsoby etapizace celého záměru. Prověřovaných technických a provozních modifikací je několik desítek, ať už se jedná o návrh krátkých nových spojek, alternativy překonání Labe v Ústí nad Labem nebo zavedení nových linek osobní dopravy.

Po realizaci navrhovaných staveb dojde ke zcela zásadnímu zkrácení jízdních dob na 30 minut či méně nejen v relacích Praha – Ústí nad Labem a Ústí nad Labem – Drážďany, ale také mezi Prahou a Litoměřicemi a díky vedlejší větvi RS42 i z Prahy do Loun a Mostu. RS42 tak současně položí základ možného konkurenceschopného spojení po železnici z Prahy do Karlových Varů.

28.1.2019; TZ: SŽDC

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Praha umístí na vodárenské objekty fotovoltaické elektrárny

Foto: fotovoltaika/PVK

Na patnácti vodárenských objektech po celém území hlavního města a v Káraném se letos objeví fotovoltaické elektrárny.

Na Trojce proběhl 47. ročník biatlonového závodu Žižkovská stuha

Foto: biatlon/ ÚMČ Praha 3

Dne 21. dubna 2024 se v malebném prostředí Parku Parukářka a na střelnici Kapslovna uskutečnil již 47. ročník tradičního...

Pražské školy z pohledu pražských hygieniků

Foto: HSHMP

Hygienická služba Hlavního města Prahy provedla v období prvního čtvrtletí 2024 v rámci výkonu státního zdravotního...

Dosadba stromů do uličních stromořadí v Praze 2

Dosadba stromořadí v Praze 2 | Foto: TSK

Kvalitní vzrostlá zeleň zajišťuje ochlazování prostoru v horkých letních dnech, jeho zvlhčení, snižuje prašnost...

reklama
reklama
reklama