DPP nakoupí první elektrobusy standardní délky
Vítězem veřejné zakázky na nákup 14 nových elektrobusů standardní délky 12 metrů, kterou Dopravní podnik hl. m. Prahy vypsal v loňském roce, se stala společnost Škoda Electric.
První elektrobus Škoda E’City by v rámci této zakázky měl do Prahy dorazit na sklonku letošního prosince, zbylých 13 pak na začátku příštího roku. DPP je plánuje nasazovat především na linky č. 154 a 213. Celková hodnota zakázky včetně možných opcí, např. na nákup nových akumulátorů, je 207 milionů Kč.
Dodávka 14 vozidel Škoda E’City pro DPP a pražskou MHD má minimálně dvě prvenství: budou to historicky první elektrobusy standardní, dvanáctimetrové délky, které DPP nakupuje do své flotily. Současně to je první dodávka elektrobusů, kterou Škoda Electric realizuje na platformě autobusů Temsa.
Elektrobusy Škoda E’City
Škoda E’City je 100% nízkopodlažní bateriový elektrobus kategorie M3/I s celovozovou klimatizací a přepravní kapacitou 69 osob. K usnadnění nástupu a výstupu cestujících je vybaven systémem naklápění karoserie (tzv. kneeling), který umožňuje snížit nástupní hranu dveří. Pneumatický systém podvozku naopak umožňuje i zvednutí výšky karoserie. Škoda E’City je také plně bezemisní elektrobus. Jeho topení i klimatizace je poháněna výlučně elektricky na rozdíl od naprosté většiny elektrobusů doposud provozovaných v ČR, které používají standardní naftové topení produkující zejména v zimním období nezanedbatelné množství emisí.
Nové elektrobusy Škoda E’City splňují veškeré Standardy kvality Pražské integrované dopravy, jako je nízkopodlažnost, celovozová klimatizace, rozmístění sedadel, odbavovací a informační systém. Nad rámec Standardů PID je v prostoru druhých dveří vytvořeno místo pro přepravu 2 kočárků, nebo 2 invalidních vozíků, nebo kombinace 1 kočárku a 1 invalidního vozíku. V interiéru jsou dva LCD monitory pro zobrazování provozních informací, elektrobus je vybaven zařízením pro automatické počítání přepravených cestujících a kamerovým systémem včetně nehodové kamery. Výrobce poskytuje záruční dobu na vozidlo 67 měsíců, na trakční akumulátor 85 měsíců, přičemž po celou tuto dobu musí být elektrobus schopen dosáhnout deklarovaného dojezdu, tj. 100 km v běžném městském provozu včetně použití klimatizace nebo topení.
1. 2. 2021; TZ: DPP
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Instalace nového pěšího značení v Praze

Pěší trasa z Václavského náměstí na Výstaviště získala nové navigační prvky projektu Čitelná Praha.
Metropolitní plán přináší rychlejší výstavbu

Prahu čekají zásadní výzvy, od výstavby metra D a Městského okruhu po nové tramvajové tratě a vysokorychlostní...
Systém pro rychlé varování obyvatel při mimořádných událostech

Ministerstvo vnitra dokončuje potřebné kroky pro přípravu systému Cell Broadcast. Spuštěn bude v druhé polovině...















































