DPP zahájil stavbu nové tramvajové tratě Modřany – Libuš
Dopravní podnik hl. m. Prahy dnes ve smyčce Sídliště Modřany slavnostně zahájil stavbu nové tramvajové tratě Modřany – Libuš. Trať bude dlouhá 1,7 kilometru a budou na ní čtyři páry zastávek. Její výstavba potrvá 424 dnů, tj. 14 měsíců.
Postaví jí firmy OHLA ŽS a STRABAG Rail ve sdružení „Společnost TT Modřany“. Předpokládané celkové náklady výstavby činí 304,17 milionů korun. Většinu nákladů, celkem 85 %, pokryjí dotace Evropské unie z Operačního programu Doprava 2. DPP předpokládá zprovoznění tratě na začátku června 2023, jezdit na ní by měla linka č. 17.
Nová tramvajová trať bude vycházet z dnešní smyčky v Modřanech (nástupní zastávka Levského), odkud dále povede v boční poloze podél ulice Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou ulicí. V tomto zhruba 1,3 kilometru dlouhém úseku bude mít trať otevřený kolejový svršek a jsou v něm naplánovány tři páry zastávek s pracovními názvy Modřanský vodojem, Observatoř Libuš a Sídliště Libuš. Poslední jmenovaná bude zajišťovat obsluhu současného sídliště Libuš i budované zástavby, a současně zde cestující budou moct přestoupit na autobusové spoje.
Novodvorskou bude trať vedena v ose ulice do konečné zastávky Libuš, která bude umístěna vedle současných zastávek autobusů Pavlíkova, nedaleko obchodního centra Obzor. Tramvajová trať bude mít v křižovatce ulic Generála Šišky a Novodvorské asfaltový povrch, zhruba 230 metrů dlouhý úsek v Novodvorské ulici bude zatravněn. S tramvajovou tratí DPP u budoucí zastávky Sídliště Libuš postaví také novou měnírnu Libuš, která bude sloužit k napájení nejen budované tratě Modřany – Libuš, ale i připravovaného pokračování na Nové Dvory.
Nová tramvajová trať Modřany – Libuš
Nabídne obyvatelům Sídliště Libuš a jeho okolí přímou dopravu do Modřan, Braníka, a dále do centra např. na Palackého náměstí, nebo na Staroměstskou bez nutnosti přestupovat. Zajistí také důležité vnitroměstské spojení Libuše a centra Prahy 12, zkrátí a zjednoduší se díky tomu cesty na úřady, do zdravotnických zařízení, do obchodů nebo k relaxaci k Vltavě a do budoucna také přestup na metro D.
1. 4. 2022; TZ: DPP
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Parkourové hřiště u Port7

Holešovice mají další důvod k pohybu! V areálu Port7 u řeky vzniklo moderní parkourové hřiště, které nabízí...
Na Vltavu se vrátily sezonní lodě

S příchodem jara se na svoje trasy koncem minulého měsíce vrátily také sezonní přívozy. Lidem z Prahy 5 s přesunem...
Petynka ve výstavbě

Praha 6 prostřednictvím své organizace SNEO zahájila proces dostavby krytého bazénu na Petynce.
Nový areál záchranné stanice pro volně žijící živočichy

V pražských Jinonicích byla dokončena stavba moderního zázemí Záchranné stanice hl. m. Prahy pro volně žijící...