Ekologickou jednočlánkovou tramvaj EVO1 v Praze nepřehlédnete

Dopravní podnik hl. m. Prahy zařadil na začátku února do zkušebního provozu s cestujícími tramvaj EVO1. Tato první jednočlánková plně nízkopodlažní tramvaj, kterou Dopravní podnik kompletně smontoval ve své Opravně tramvají, byla již od podzimu loňského roku testována bez cestujících.

Tramvaj EVO1, jíž se přezdívá „Evička", je v Česku první svého typu. Délkou 15 metrů je například oproti tramvaji 15T, která je v pražských ulicích běžně k vidění, poloviční. Tramvaj si od 1. února 2016 mohou nově v rámci zkušebního provozu vyzkoušet i cestující pražské MHD.

Ve všední dny je převážně nasazena do provozu na linku č. 6, v sobotu na linku č. 5 a v neděli na linku č. 7. Svým netradičním bílo-žlutým nátěrem bude pro zájemce nepřehlédnutelná.

Tramvaj EVO1 má čtvery dveře, které umožňují rychlejší výstup a nástup cestujících. Předností nového prototypu je i klimatizace udržující stabilní teplotu v interiéru vozu. Vůz má kapacitu 30 míst k sezení a dalších 80 cestujících pojme na stání. Majitelem vozu je společnost PRAGOIMEX, která Dopravnímu podniku tramvaj zapůjčila.

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Akademický sněm

Akademický sněm/ AVČR

Věda je pro vládu prioritou, rozpočet na ni ale budí obavy.

Instalace nového pěšího značení v Praze

Foto: ROPID

Pěší trasa z Václavského náměstí na Výstaviště získala nové navigační prvky projektu Čitelná Praha.

Metropolitní plán přináší rychlejší výstavbu

Foto: IPR Praha

Prahu čekají zásadní výzvy, od výstavby metra D a Městského okruhu po nové tramvajové tratě a vysokorychlostní...

Systém pro rychlé varování obyvatel při mimořádných událostech

Ilustrační foto: Stanislava Nopová

Ministerstvo vnitra dokončuje potřebné kroky pro přípravu systému Cell Broadcast. Spuštěn bude v druhé polovině...

reklama
reklama
reklama reklama