Rekonstrukce Barrandovského mostu je nevyhnutelná
Barrandovský most se řadí mezi nejrozsáhlejší mostní díla v Praze a okolí, budoval se deset let a kompletně byl otevřen v roce 1988.
Významný dopravní uzel jižní části hlavního města spojuje Braník na pravém břehu a Hlubočepy na levém. Pojmenován je podle čtvrti Barrandov, kam také vede. Mezi lety 1981 a 1990 nesl most jméno Antonína Zápotockého.
Každé mostní dílo musí ve svém životním cyklu projít kompletní rekonstrukcí a výměnou některých částí, ale takto zásadnější rekonstrukcí Barrandovský most nikdy neprošel, a tudíž se potýká s celou řadou viditelných i skrytých závad. Nejvážnějším problémem je, že zatéká do špatně zainjektovaných kabelových kanálků a dochází k oslabení předpínací výztuže v rozsahu od 5 % až po 50 %. Dalším problémem jsou průsaky způsobené již nefunkčním hydroizolačním systémem pod svodidlovými zídkami, lokálně poškozené hydroizolace pod vozovkou, trhliny ve stěnách komor a poškozený odvodňovací systém mostu, jež vyvolává degradace betonu a korozi betonářské výztuže.
Nejvytíženější komunikace v Česku, kudy denně projede až 144 tisíc vozidel
Má čtyři pruhy v každém směru, přístupná je chodcům i cyklistům. Je klíčovou součástí městského okruhu, objíždějícího užší centrum Prahy. Spolu s železničním mostem v Holešovicích se jedná o jediné pražské mosty, které vedou přes Vltavu šikmo, most svírá s korytem Vltavy ostrý úhel 53°. Mostovka se nachází 15 metrů nad hladinou. Pro každý jízdní směr byla provedena samostatná nosná konstrukce se společnou spodní stavbou, ta již sanací prošla (od září 2020 do listopadu 2021). Na most na obou březích navazují rampy s interním označením V 035 a X 038, které jsou samostatnými mostními objekty. Rampy jsou s Barrandovským mostem propojené mostními závěry.
Přípravné práce rekonstrukce byly v TSK zahájeny již před několika lety. Vybraný projektant – sdružení NOVAPO (vedoucím sdružení je NOVÁK & PARTNER) – pracuje na projektové dokumentaci včetně diagnostiky, která také již proběhla v létě 2019. Nyní probíhá výběr zhotovitele stavby.
10. 2. 2022; TZ: TSK Praha
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Instalace nového pěšího značení v Praze

Pěší trasa z Václavského náměstí na Výstaviště získala nové navigační prvky projektu Čitelná Praha.
Metropolitní plán přináší rychlejší výstavbu

Prahu čekají zásadní výzvy, od výstavby metra D a Městského okruhu po nové tramvajové tratě a vysokorychlostní...
Systém pro rychlé varování obyvatel při mimořádných událostech

Ministerstvo vnitra dokončuje potřebné kroky pro přípravu systému Cell Broadcast. Spuštěn bude v druhé polovině...















































