Hlávkův most čeká velká rekonstrukce
Hlávkův most dostane nový povrch, část konstrukce půjde k zemi.
Vozovka a chodníky dostanou nové povrchy, zlepší se průjezd pro auta, tramvaje, cyklisty i pohyb pěších. V části přes štvanický plavební kanál se postaví nová mostní konstrukce a na pravém břehu Vltavy vzniknou nové podchody. Stavební práce začnou nejdříve v březnu 2025 kvůli koordinaci s opravou Libeňského mostu.
Pražští radní v pondělí schválili architektonicko-technickou koordinaci projektu rekonstrukce Hlávkova mostu. Rekonstrukce se tak přesouvá do fáze studie.
Zbourat se bude muset část mostu přes štvanickou plavební komoru označená SO.203 z počátku 60. let 20. století. Důvodem demolice je skutečnost, že se tato část nachází ve špatném technickém stavu a má nízkou podjezdní výšku, s výškou 4,8 metru je nejnižší ze všech pražských mostů. Na jejím místě se postaví nová, rámová železobetonové konstrukce s podjezdní výškou 5,25 metru. Pro lodě by však byla ideální výška 7 metrů, což ale v těchto místech není možné docílit bez toho, aniž by se postavil zvedací most. Vylepší se také podchody na těšnovské straně pro pěší a cyklisty, navržena jsou schodiště s bezbariérovými lávkami.
Cílem rekonstrukce je celkové zlepšení podmínek pro všechny druhy dopravy a zvýšení architektonicko-estetického působení veřejného prostoru. Kolejová i silniční doprava bude jezdit plynuleji, jednotlivé druhy dopravy budou od sebe navzájem více odděleny a současně je zajištěno bezbariérové řešení prostupnosti území i přístupu k tramvajovým zastávkám. Navržené řešení umožňuje v návaznostech napojení na současný stav, resp. na případný odlišný stav dle plánovaných nebo připravovaných záměrů.
Demoliční práce proběhnou tak, že se bude každá část mostu bourat jednotlivě, neohrozí tím nijak zásadně automobilovou dopravu. Jakmile se jedno pole zbourá, bude se stavět následující. Vždy zůstanou zachovány dva jízdní pruhy pro automobily. Tramvajím se však výluka nevyhne. Pohyb pro pěší a cyklisty nebude omezen.
22. 9. 2022; TZ: ÚMČ Praha 7
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Parkourové hřiště u Port7

Holešovice mají další důvod k pohybu! V areálu Port7 u řeky vzniklo moderní parkourové hřiště, které nabízí...
Na Vltavu se vrátily sezonní lodě

S příchodem jara se na svoje trasy koncem minulého měsíce vrátily také sezonní přívozy. Lidem z Prahy 5 s přesunem...
Petynka ve výstavbě

Praha 6 prostřednictvím své organizace SNEO zahájila proces dostavby krytého bazénu na Petynce.
Nový areál záchranné stanice pro volně žijící živočichy

V pražských Jinonicích byla dokončena stavba moderního zázemí Záchranné stanice hl. m. Prahy pro volně žijící...