Jak díky mobilnímu marketingu vydělat?

Třetí ročník odborné konference Mobile Marketing 2015 v Národní technické knihovně v Praze nabídl sto padesáti účastníkům aktuální témata o mobilním životě českých spotřebitelů, měnícím se zákaznickém chování, nových výzvách pro marketéry a strategiích lídrů trhu.

Konference mapovala také nové trendy z pohledu zákazníků i dodavatelů. Přinesl také příklady realizovaných kampaní a řešení, které firmám pomohly posunout se v byznysu kupředu.

První část konference Novinky z pohledu zákazníků i dodavatelů zahájil Tomáš Pflanzer, Head of Digital, Nielsen Admosphere nejnovějšími analýzami trhu. Predikoval nárůst investic do mobilního marketingu a zaměřil se na data z průzkumů Nielsenu v oblasti smartphonů, tabletů a wearables zařízení.

„Mobilní život českých zákazníků kopíruje globální trendy, trh se zrychluje. Česko je zatím převážně PC centrické. 60% Čechů má smartphone, 35 % tablet. 84% má chytrý telefon mladší než 3 roky. 19 % má staženu alespoň jednu placenou aplikaci. Nejvíce za aplikace utrácejí majitelé iPhonů. Otázkou je, jak zasáhnout zákazníka nejvhodnějším médiem ve správný okamžik a na správném místě. V Česku vládne Facebook nad Twitterem."

Kvality Vítězné mobilní strategie lídra e-commerce v regionu střední Evropy představil Jiří Budinský, Head of Mobile, E-commerce Holding. Podle Budínského českému e-commerce trhu leckdy uniká podstata. Firmy mají oprávněné obavy, zda do e-commerce jít, pokládají ho za buzzword, pochybují, že si na sebe vydělá. Zákazníci to neřeší. Tuzemské e-commerce se zároveň potýká s řadou nešvarů, přestože mobilní web není výsadou ale podmínkou, jej má jen čtvrtina e-shopů. Koloniál měl v září 51% mobilní zákazníků a chystá mobilní aplikaci.

Druhou dopolední část Jak dobýt zákazníkovo srdce za dob mobilu? otevřel Miroslav Král, majitel a Managing Partner MarketUP s prezentací Oslovte zákazníky v mikromomentech. Král mluvil o konceptu micro-momentů neboli rozhodujících okamžiků, který před nedávnem představil Google. Přeloženo do marketingové strategie, značky by se měly zaměřit a získat všední momenty v životech zákazníků, ve kterých se však rodí rozhodnutí o nákupu. Zjednodušit se dají do čtyř skupin: I want to know, I want to go, I want to do a I want to buy.

Mezi nejzajímavější témata se dostalo takzvané „24/7 mentalita" – tedy nepřetržitá služba zákazníkovi a připravenost firem; mobil jako prostředek koncového rozhodnutí v místě prodeje; obsahová strategie; aplikace jako speciální nabídka prodeje nebo zkušenosti s mobilním řešením ve státní správě.

TZ: Blue Events

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

V zemědělské krajině se šíří široká škála reziduí pesticidů

Ilustrační foto: Praha Press

Zjistili to vědci Lesnické a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity v Brně.

Pěstování révy vinné v České republice v roce 2023

Foto: vinohrad, Praha Press

Ze statistických údajů Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského (ÚKZÚZ) za rok 2023 vyplývá...

Nové podmínky pro hospodaření na erozně ohrožené půdě

eroze/Stanislava Nopova

Platnost nových pravidel pro hospodaření na erozně ohrožené půdě se odsouvá na příští rok. Ministerstvo dává...

Veterinární dozor se na jaře zaměřuje na začínající farmářské trhy

Foto: SVS

S příchodem jara v České republice tradičně startuje také sezóna farmářských trhů a Státní veterinární správa...

reklama
reklama reklama