Konec reklamním plachtám
Dnešním dnem začínají na velké části území Prahy platit nová pravidla venkovní reklamy. Změna se dotkne všech památkově chráněných území, kde budou zakázány reklamní plachty.
Nařízení bylo vedením města schváleno v prosinci 2020, podnikatelé následně dostali devět měsíců na to, aby se novému předpisu přizpůsobili.
Nařízení, které reguluje reklamu, v Praze platí od roku 2006. Dosud se však týkalo pouze nejpřísněji chráněné památkové rezervace v historickém centru Prahy. Dnešním dnem se rozšiřuje na všechna další památkově chráněná území: zejména na čtvrti v širším centru Prahy jako jsou Vinohrady, Letná, Dejvice či Smíchov, ale i do dalších oblastí, kam sahá ochranné pásmo Pražské památkové rezervace.
Nařízení má tři stupně. Nejpřísnější pravidla i nadále platí na území Pražské památkové rezervace, kde se oproti současnému stavu téměř nic nemění. Do druhého pásma budou spadat památkové zóny, kde bude platit volnější varianta, zakazující šíření reklamních plachet a bannerů, reklamy dodatečně umístěné na dopravních prostředcích, ale také rozdávání letáků a vylepování plakátů mimo zkolaudovaná místa. Ve třetím pásmu, na území ochranného pásma Pražské památkové rezervace, budou zakázány jen reklamní plachty a bannery a reklamy na dopravních prostředcích.
1. 10. 2021; TZ: MHMP
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Česko-japonské setkání o kvantových technologiích

Ve dnech 27.–29. května 2025 hostila Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT v Praze řadu předních japonských...
DPP vysoutěžil zhotovitele stavby tramvajové tratě Počernická

Dopravní podnik hlavního města Prahy vysoutěžil v otevřené veřejné zakázce zhotovitele stavby nové tramvajové...
Nový mural v Praze 7 připomíná odkaz Milady Horákové

U příležitosti 75. výročí justiční vraždy Milady Horákové vznikla na území městské části Praha 7 velkoformátová...