Modernizace železnice Dejvice – Veleslavín
Zastupitelstvo Prahy 6 na svém 15. zasedání projednalo plánovanou modernizaci železniční trati v úseku Dejvice - Veleslavín, jejímž investorem je Správa železnic. Z možností trasování zastupitelé vyjádřili podporu doporučené variantě Jih.
Městská část požádala Správu železnic o znalecké posudky řešení železničního úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Ten je součástí dálkové trati na Kladno, u níž se předpokládá i odbočka na Letiště Václava Havla Praha. Výsledky znaleckých posudků dnes zástupci Správy železnic prezentovali zastupitelstvu městské části.
Z uvažovaných čtyř možností vedení trati v daném úseku se dle analýz, které zpracovali odborníci z univerzity v Bochumi a rovněž z České geologické společnosti, jeví jako nejvhodnější tzv. Jižní varianta. Zastupitelstvo městské části Praha 6 dnes této jižní variantě vyjádřilo podporu.
K přednostem varianty Jih patří to, že nekoliduje s žádným limitujícím objektem, ve srovnání s ostatními variantami představuje nejpřímější možnou trasu a má i nejhlubší vedení pod terénem (73 % raženého úseku leží více než 50 m pod zemí).
„Varianta Jih vyšla jako nejlepší z námi požadovaných posudků. Věříme, že tato maximálně odkloněná trasa, která vede v mimořádné hloubce, nebude v rámci území Prahy 6 vyvolávat žádné konflikty. Předpokládáme také, že moderní železnice zlepší dopravní obslužnost této oblasti a přinese rozšíření zdejší infrastruktury. Kromě toho na povrchu vznikne zahloubením trasy tzv. zelená radiála, která umožní široké volnočasové vyžití,“ popisuje radní Prahy 6 pro strategický rozvoj Eva Smutná a doplňuje: „Po dnešním hlasování se můžeme společně se Správou železnic plně věnovat důležitým povrchovým úsekům, například v okolí Liboce.“
Správa železnic odhaduje, že výstavba nové trati Dejvice–Veleslavín začne po roce 2025 a potrvá přibližně dva a půl roku. Předpokládané náklady na výstavbu pro kompletní úsek Výstaviště–Veleslavín činí přibližně 13 miliard korun. Zprovoznění železničního spojení na Letiště Václava Havla Praha se předpokládá mezi lety 2028 a 2029.
27. 11. 2020; TZ: ÚMČ Praha 6
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Parkourové hřiště u Port7

Holešovice mají další důvod k pohybu! V areálu Port7 u řeky vzniklo moderní parkourové hřiště, které nabízí...
Na Vltavu se vrátily sezonní lodě

S příchodem jara se na svoje trasy koncem minulého měsíce vrátily také sezonní přívozy. Lidem z Prahy 5 s přesunem...
Petynka ve výstavbě

Praha 6 prostřednictvím své organizace SNEO zahájila proces dostavby krytého bazénu na Petynce.
Nový areál záchranné stanice pro volně žijící živočichy

V pražských Jinonicích byla dokončena stavba moderního zázemí Záchranné stanice hl. m. Prahy pro volně žijící...