Modernizace železnice Dejvice – Veleslavín

Zastupitelstvo Prahy 6 na svém 15. zasedání projednalo plánovanou modernizaci železniční trati v úseku Dejvice - Veleslavín, jejímž investorem je Správa železnic. Z možností trasování zastupitelé vyjádřili podporu doporučené variantě Jih.

Městská část požádala Správu železnic o znalecké posudky řešení železničního úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Ten je součástí dálkové trati na Kladno, u níž se předpokládá i odbočka na Letiště Václava Havla Praha. Výsledky znaleckých posudků dnes zástupci Správy železnic prezentovali zastupitelstvu městské části.

Z uvažovaných čtyř možností vedení trati v daném úseku se dle analýz, které zpracovali odborníci z univerzity v Bochumi a rovněž z České geologické společnosti, jeví jako nejvhodnější tzv. Jižní varianta. Zastupitelstvo městské části Praha 6 dnes této jižní variantě vyjádřilo podporu. 

K přednostem varianty Jih patří to, že nekoliduje s žádným limitujícím objektem, ve srovnání s ostatními variantami představuje nejpřímější možnou trasu a má i nejhlubší vedení pod terénem (73 % raženého úseku leží více než 50 m pod zemí).

„Varianta Jih vyšla jako nejlepší z námi požadovaných posudků. Věříme, že tato maximálně odkloněná trasa, která vede v mimořádné hloubce, nebude v rámci území Prahy 6 vyvolávat žádné konflikty. Předpokládáme také, že moderní železnice zlepší dopravní obslužnost této oblasti a přinese rozšíření zdejší infrastruktury. Kromě toho na povrchu vznikne zahloubením trasy tzv. zelená radiála, která umožní široké volnočasové vyžití,“ popisuje radní Prahy 6 pro strategický rozvoj Eva Smutná a doplňuje: „Po dnešním hlasování se můžeme společně se Správou železnic plně věnovat důležitým povrchovým úsekům, například v okolí Liboce.“

Správa železnic odhaduje, že výstavba nové trati Dejvice–Veleslavín začne po roce 2025 a potrvá přibližně dva a půl roku. Předpokládané náklady na výstavbu pro kompletní úsek Výstaviště–Veleslavín činí přibližně 13 miliard korun. Zprovoznění železničního spojení na Letiště Václava Havla Praha se předpokládá mezi lety 2028 a 2029. 

27. 11. 2020; TZ: ÚMČ Praha 6

 

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Parkourové hřiště u Port7

Parkour Praha/ÚMČ Praha 7

Holešovice mají další důvod k pohybu! V areálu Port7 u řeky vzniklo moderní parkourové hřiště, které nabízí...

Na Vltavu se vrátily sezonní lodě

přívoz/ÚMČ Praha 5

S příchodem jara se na svoje trasy koncem minulého měsíce vrátily také sezonní přívozy. Lidem z Prahy 5 s přesunem...

Petynka ve výstavbě

Petynka/ÚMČ Praha 6

Praha 6 prostřednictvím své organizace SNEO zahájila proces dostavby krytého bazénu na Petynce.

Nový areál záchranné stanice pro volně žijící živočichy

Záchranná stanice/MHMP

V pražských Jinonicích byla dokončena stavba moderního zázemí Záchranné stanice hl. m. Prahy pro volně žijící...

reklama reklama
reklama reklama