Nová tramvajová trať propojí Dejvice se Suchdolem

Pomůže i rozvoji Nového Sedlce. Urbanistická studie Nového Sedlce je hotová a připravená pro projednání s městskými částmi a dalšími aktéry.

Studie, kterou zpracoval Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), má za cíl zajistit koordinovaný rozvoj této lokality. Jedním z hlavních impulzů tak bude i příprava nové tramvajové trati v úseku Nádraží Podbaba – Suchdol. Studie má za cíl zkoordinovat stávající projekty a také navrhuje novou zástavbu včetně veřejné vybavenosti.

Lokalita Nového Sedlce se rozkládá na území tří městských částí – Prahy 6, Suchdola a Lysolají. Z důvodu zlepšení koordinace rozvoje lokality, kde se střetávají zájmy jednotlivých městských částí, státu, města, ale i soukromých osob, vznikla urbanistická studie, která předpokládá postupný rozvoj a doplnění výstavby na území o rozloze 32 hektarů. Součástí studie a impulzem v území je i nově navrhovaná tramvajová trasa z Dejvic do Suchdola. Studie byla v pracovní rovině prezentovaná městským částem a vlastníkům a nyní je připravena k projednání. Připomínky budou následně zapracovány a studie upravena do čistopisu k finálnímu schválení.

Jedním z hlavních důvodů zavedení tramvaje je i rozvoj areálu České zemědělské univerzity, kde je v současnosti dopravní obslužnost zajišťovaná pouze autobusy, které jsou ve špičce přeplněny. Tramvajová trať do Suchdola by vyřešila obsluhu vysokoškolského areálu a současně přinesla lepší propojení Suchdola jako takového. Druhým současným problémem je nespolehlivost autobusové dopravy vlivem silného automobilového provozu.

Tramvajová trať do Podbaby je i součástí Plánu udržitelné mobility hl. m. Prahy a jejím záměrem je snížení uhlíkové stopy, zvýšení spolehlivosti dopravy a zlepšení dostupnosti této části metropole. Nové tramvajové spojení uleví Vítěznému náměstí od vysokého provozu autobusů a sníží s sním spojenou míru hluku a zlepší kvalitu ovzduší. Cestující ze Suchdola navíc získají přímé spojení s centrem města. Celý projekt navazuje na plánované propojení Prahy 6 a Prahy 8 tzv. severní tramvajovou tangentou.

13. 6. 2022; TZ: MHMP

 

 

 

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Akademický sněm

Akademický sněm/ AVČR

Věda je pro vládu prioritou, rozpočet na ni ale budí obavy.

Instalace nového pěšího značení v Praze

Foto: ROPID

Pěší trasa z Václavského náměstí na Výstaviště získala nové navigační prvky projektu Čitelná Praha.

Metropolitní plán přináší rychlejší výstavbu

Foto: IPR Praha

Prahu čekají zásadní výzvy, od výstavby metra D a Městského okruhu po nové tramvajové tratě a vysokorychlostní...

Systém pro rychlé varování obyvatel při mimořádných událostech

Ilustrační foto: Stanislava Nopová

Ministerstvo vnitra dokončuje potřebné kroky pro přípravu systému Cell Broadcast. Spuštěn bude v druhé polovině...

reklama
reklama
reklama reklama