Pokračují přípravy na výstavbu Terminálu Smíchovské nádraží

Rada hl. m. Prahy schválila na pondělním jednání architektonický, urbanistický a technický koncept, který je podkladem pro plánované investice do projektu Terminál Smíchovské nádraží.

Dokument mimo jiné podrobněji rozpracovává řešení střechy i nosné konstrukce stavby a počítá také se zakomponováním environmentálních prvků do projektu. Praha tak pokračuje v přípravě záměru, který se stane centrálním dopravním bodem pro jižní část Prahy a zároveň výrazně zpřehlední a usnadní cestování statisícům lidí denně.

V rámci vypracování architektonického, urbanistického a technického konceptu sice nedošlo oproti původní “Studii dopravních uzlů Smíchov 2019“ k zásadním změnám, které by charakter a využití plánovaného terminálu změnily, přesto se však projekt určitých úprav dočkal.

Například byl potvrzen požadavek zachovat a integrovat do terminálu stávající centrální část výpravní budovy vlakového nádraží. Také bylo podrobněji rozpracováno řešení konstrukce střechy integrující pod sebou celý terminál, kdy by se nově mělo jednat o odlehčenou ocelovou konstrukci.

Dále bylo po ověření technologických, konstrukčních a materiálových řešení změněno řešení přemostění železnice a zároveň byly definovány přesnější parametry nosné konstrukce. A v rámci revize pěších tahů došlo například i k úpravám na autobusové platformě a trasování jejího napojení na úroveň peronů, ulice Nádražní a metra.

Koncept nově počítá i se zakomponováním environmentálních prvků do projektu Terminálu Smíchovské nádraží. Splněny by tak třeba měly být veškeré požadavky na plynulé fungování elektrobusů v rámci veřejné dopravy. V plánovaném parkovacím domě by také měla být vymezená stání s dobíjením pro elektromobily a elektrokola. A počítá se i s osazením svislých ploch terminálu zelení i instalací solárních systémů.

V souvislosti s pokračujícími přípravami projektu hlavní město plánuje v průběhu letošního roku instalovat v místě budoucí stavby prototyp části zastřešení nového Terminálu Smíchov, kde by spolu s odborníky mohl Magistrát hl. m. Prahy jako investor stavby společně s generálním projektantem odzkoušet nové technologie a podle výsledků upravit finální návrh. Veřejnost tak bude mít v předstihu možnost se s tímto vzorkem nového zastřešení seznámit.

Dlouhodobě hlavním cílem projektu Terminál Smíchovské nádraží je propojit na jednom místě všechny druhy dopravy, která je v oblasti k dispozici, a zároveň umožnit plynulý průchod území pěším. Součástí nového Terminálu Smíchov bude železniční stanice příměstské i dálkové železniční dopravy, stanice metra, stanice tramvaje, městských a příměstských autobusových, trolejbusových a elektrobusových linek i kapacitní parkoviště P+R.

Návrh řešení Terminálu Smíchov počítá s výstavbou P+R západně od železniční stanice, naopak terminál autobusové dopravy pro dálkovou i regionální dopravu je umístěn nad nástupišti železniční stanice.

Součástí záměru je i přestavba stávajícího přednádražního prostoru v ulici Nádražní.       

21. 4. 2021; TZ: MHMP

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Planetárium Praha znovu otevírá

Planetárium Praha Autor: prague.eu

První LED planetárium na světě mění podobu zážitků z vesmíru.

Česko-japonské setkání o kvantových technologiích

Česko-japonské setkání o kvantových technologiích/ČVUT

Ve dnech 27.–29. května 2025 hostila Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT v Praze řadu předních japonských...

DPP vysoutěžil zhotovitele stavby tramvajové tratě Počernická

Vizualizace: Metroprojekt Praha, a. s. + Ateliér Onixia.

Dopravní podnik hlavního města Prahy vysoutěžil v otevřené veřejné zakázce zhotovitele stavby nové tramvajové...

Nový mural v Praze 7 připomíná odkaz Milady Horákové

Malba Milada Horáková/ÚMČ Praha 7

U příležitosti 75. výročí justiční vraždy Milady Horákové vznikla na území městské části Praha 7 velkoformátová...

reklama reklama
reklama reklama