Posunuta příprava výstavby na Nákladovém nádraží Žižkov
Developeři přispějí na novou školu i park, které naleznou podobu v architektonické soutěži.
Rada hlavního města Prahy schválila urbanistickou studii rozvoje lokality Nákladového nádraží Žižkov a učinila tak zásadní krok k přeměně jednoho z nejvýznamnějších dlouhodobě nevyužívaných území v širším centru Prahy.
Studie stanovuje podrobnou regulaci území a počítá mimo jiné i s tím, že v areálu bývalého nádraží vznikne nová základní škola a nový park, který protne celý areál. Jejich podobu bude hledat město prostřednictvím architektonických soutěží. Zelenou k přípravě další fáze dostala i Jarovská třída.
Studie z dílny Institutu plánování a rozvoje (IPR) vytváří koncepci pro celé území Nákladového nádraží Žižkov a koordinuje jednotlivé stavební záměry soukromých investorů, města i městské části. Úkolem studie bylo navrhnout podobu nové části města tak, aby zde vznikla živá čtvrť, tzv. město krátkých vzdáleností, kde nechybí potřebná veřejná vybavenost. O budoucnosti nákladového nádraží se vedou diskuse už od roku 2009, až této politické reprezentaci se ale podařilo nalézt dohodu v území, která bude prospěšná pro obyvatele městské části.
Školní kampus místo zásobovací haly
V území jsou plánovány dvě nové základní školy, stejně jako rekonstrukce základní školy na Havlíčkové náměstí, která bude hrazena z peněz developerů. Na novou základní školu bude řešení hledat město v architektonické soutěži. V budoucnu by v lokalitě měla vzniknout i další soukromá a střední škola přímo v památkově chráněné budově nákladového nádraží, která se změní v multifunkční centrum s knihovnou či volnočasovým klubem. Developeři se budou podílet i na financování parku, který se podobně jako unikátní bývalá zásobovací hala stane dominantou celého území. Jeho podoba vzejde z architektonicko-krajinářské soutěže.
Území propojí Jarovská třída i nová tramvajová trať
K dohodě došlo také v etapizaci území, která je vázána na co nejrychlejší dostavbu tramvajové trati, tolik potřebné pro obsluhu nového území. Trať se již projektuje a cílem je mít tramvaj zprovozněnou do roku 2029. Součástí návrhu je i vznik nového propojení ulic Malešické a Českobrodské – tzv. Jarovská třída. Samostatnou studii, která vznikala v návaznosti na studii nové městské čtvrti, dnes rovněž schválili pražští radní.
20.9.2022; TZ: IPR Praha
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Parkourové hřiště u Port7

Holešovice mají další důvod k pohybu! V areálu Port7 u řeky vzniklo moderní parkourové hřiště, které nabízí...
Na Vltavu se vrátily sezonní lodě

S příchodem jara se na svoje trasy koncem minulého měsíce vrátily také sezonní přívozy. Lidem z Prahy 5 s přesunem...
Petynka ve výstavbě

Praha 6 prostřednictvím své organizace SNEO zahájila proces dostavby krytého bazénu na Petynce.
Nový areál záchranné stanice pro volně žijící živočichy

V pražských Jinonicích byla dokončena stavba moderního zázemí Záchranné stanice hl. m. Prahy pro volně žijící...