Praha 6 chce, aby na šestce jezdily nízkopodlažní tramvaje

Praha 6 žádá Dopravní podnik hlavního města Prahy, aby zařadil plánované nízkopodlažní a klimatizované tramvaje do vozovny ve Vokovicích. Dopisem, adresovaným vedení dopravního podniku, o to požádal Ondřej Matěj Hrubeš, radní Prahy 6 pro dopravu.

Praha 6 má ze všech městských částí v Praze druhý nejvyšší podíl obyvatel nad 65 let věku (21,6 %).

„Seniorům a lidem, kteří se ze zdravotních důvodů obtížně pohybují, by rozšíření nízkopodlažních tramvajových spojů hodně pomohlo. Ať už při cestování za lékařem nebo na nákup, což je pro mnoho z nás rutinní záležitost, pro naše starší spoluobčany však nikoliv,“ říká Ondřej Matěj Hrubeš, radní Prahy 6 pro dopravu, a doplňuje: „Šestka je rovněž místem k životu pro řadu mladých rodin. Maminky s kočárkem či s malými dětmi si při cestách hromadnou dopravou jistě zaslouží dostatečný komfort, který moderní nízkopodlažní tramvaje dokáží poskytnout.“

Radní Hrubeš se proto obrátil dopisem na vedení pražského dopravního podniku, konkrétně na generálního ředitele Petra Witowského a technického ředitele pro povrchovou dopravu Jana Šurovského. Druhému jmenovanému předal dopis osobně. S ohledem na záměr dopravního podniku nakoupit nové nízkopodlažní a klimatizované tramvaje radní Hrubeš žádá, aby tyto nejmodernější vozy byly zařazeny do vokovické vozovny a dopravně tak pokryly Prahu 6. 

V současné době některé linky tramvaje, které projíždějí Prahou 6, postrádají od dopravního podniku garanci většinového nasazení nízkopodlažních spojů. Například na lince 26 jezdí v odpolední špičce méně než polovina spojů garantovaně nízkopodlažních a na lince 22 totéž platí po celý pracovní den.

„Rádi bychom dosáhli toho, aby nízkopodlažní tramvaje obsluhovaly Prahu 6 častěji, měly dostatečné vybavení, byly klimatizované a čisté. Z celkem 93 tramvajových vozů ve vokovické vozovně je pouze patnáct vybaveno klimatizací, to by se mělo změnit,“ sděluje radní Hrubeš. 

Navýšení počtu nízkopodlažních spojů je podle radního žádoucí i vzhledem k novým tramvajovým tratím. V současnosti probíhá stavba nového tramvajového spojení mezi Divokou Šárkou a sídlištěm Dědina, ve fázi plánování je tramvajová trať Nádraží Podbaba – Suchdol a Praha 6 také po hlavním městě dlouhodobě požaduje vybudovat trasu tramvaje z Malovanky na Strahov.

16. 11. 2022; TZ: ÚMČ Praha 6

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Labutě v nesnázích

Zachráněné labutě, vodní léčebna/Lesy hl. m. Prahy

Od začátku roku jsme pomohli už 13 labutím.

Praha umístí na vodárenské objekty fotovoltaické elektrárny

Foto: fotovoltaika/PVK

Na patnácti vodárenských objektech po celém území hlavního města a v Káraném se letos objeví fotovoltaické elektrárny.

Na Trojce proběhl 47. ročník biatlonového závodu Žižkovská stuha

Foto: biatlon/ ÚMČ Praha 3

Dne 21. dubna 2024 se v malebném prostředí Parku Parukářka a na střelnici Kapslovna uskutečnil již 47. ročník tradičního...

Pražské školy z pohledu pražských hygieniků

Foto: HSHMP

Hygienická služba Hlavního města Prahy provedla v období prvního čtvrtletí 2024 v rámci výkonu státního zdravotního...

reklama
reklama
reklama