Praha 6: Trasa z Dejvic do Veleslavína bude vedena od zemí
Městské radě se podařilo téměř nemožné, tolik diskutovaná trasa z Dejvic do Veleslavína bude vedena pod povrchem Prahy 6.
Taková je dohoda se Správou železniční dopravní cesty, která je jejím investorem. Navrhovaná technologie ražby, jež se užívá při výstavbě stanic metra, je technicky nejefektivnější, ekonomicky nejvýhodnější a ekologicky nejšetrnější.
„Praha 6 dlouhodobě a konzistentně požaduje podpovrchové vedení připravované železniční trati v úseku mezi Dejvicemi a Nádražím Veleslavínem," uvedl starosta Prahy 6 Ondřej Kolář. Trať se má realizovat v rámci modernizace spojení mezi Prahou a Kladnem s odbočkou na Letiště Václava Havla.
Investor, kterým je Správa železniční dopravní cesty, se po sérii jednání rozhodl vyjít vstříc požadavku Prahy 6 a představil aktuální studii proveditelnosti plně podzemní varianty. Ta počítá se zbrusu novým postupem formou raženého tunelu. Nasazení této technologie, které se běžně používá při stavbě metra, bude ve střešovickém křídovém masivu po všech stránkách optimální.
TZ: ÚMČ Praha 6
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Instalace nového pěšího značení v Praze

Pěší trasa z Václavského náměstí na Výstaviště získala nové navigační prvky projektu Čitelná Praha.
Metropolitní plán přináší rychlejší výstavbu

Prahu čekají zásadní výzvy, od výstavby metra D a Městského okruhu po nové tramvajové tratě a vysokorychlostní...
Systém pro rychlé varování obyvatel při mimořádných událostech

Ministerstvo vnitra dokončuje potřebné kroky pro přípravu systému Cell Broadcast. Spuštěn bude v druhé polovině...















































