Praha 6: Trasa z Dejvic do Veleslavína bude vedena od zemí
Městské radě se podařilo téměř nemožné, tolik diskutovaná trasa z Dejvic do Veleslavína bude vedena pod povrchem Prahy 6.
Taková je dohoda se Správou železniční dopravní cesty, která je jejím investorem. Navrhovaná technologie ražby, jež se užívá při výstavbě stanic metra, je technicky nejefektivnější, ekonomicky nejvýhodnější a ekologicky nejšetrnější.
„Praha 6 dlouhodobě a konzistentně požaduje podpovrchové vedení připravované železniční trati v úseku mezi Dejvicemi a Nádražím Veleslavínem," uvedl starosta Prahy 6 Ondřej Kolář. Trať se má realizovat v rámci modernizace spojení mezi Prahou a Kladnem s odbočkou na Letiště Václava Havla.
Investor, kterým je Správa železniční dopravní cesty, se po sérii jednání rozhodl vyjít vstříc požadavku Prahy 6 a představil aktuální studii proveditelnosti plně podzemní varianty. Ta počítá se zbrusu novým postupem formou raženého tunelu. Nasazení této technologie, které se běžně používá při stavbě metra, bude ve střešovickém křídovém masivu po všech stránkách optimální.
TZ: ÚMČ Praha 6
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Česko-japonské setkání o kvantových technologiích

Ve dnech 27.–29. května 2025 hostila Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT v Praze řadu předních japonských...
DPP vysoutěžil zhotovitele stavby tramvajové tratě Počernická

Dopravní podnik hlavního města Prahy vysoutěžil v otevřené veřejné zakázce zhotovitele stavby nové tramvajové...
Nový mural v Praze 7 připomíná odkaz Milady Horákové

U příležitosti 75. výročí justiční vraždy Milady Horákové vznikla na území městské části Praha 7 velkoformátová...