Pražany čekají nová tramvajová spojení

Trvalá změna tramvajových linek začne v Praze platit od neděle 28. srpna 2016. Objeví se tři nové linky 2, 15 a 21, přetížené úseky se dočkají posílení.

Pražané budou moci využít nová přímá spojení. Praha o změnách masivně informuje občany. Všechny informace lze najít na webové stránce www.tramvaje2016.cz.

„Od pondělí 29. srpna bude vypraveno o 32 krátkých tramvají více než v červnu. Dokázali jsme toto navýšení pokrýt díky lepší organizaci práce a nemusíme kvůli tomu příliš měnit naše plány na vyřazování starých tramvají," řekl technický ředitel Dopravního podniku Jan Šurovský.

Praha nyní ve spolupráci s Dopravním podnikem hl. m. Prahy a ROPIDem intenzivně informuje občany, aby se mohli připravit na to, že tramvaje budou od neděle jezdit odlišně. Pražané se mohou na řadě míst setkat s hosteskami s informačními brožurkami, na tramvajových i autobusových zastávkách se objevují informační plakáty.

TZ: Magistrát hl. m. Prahy

Komentáře

K článku bylo přidáno 4 komentáře.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tommy 3.9.2016 17:15

To je zmatek!

Alex B. 30.8.2016 15:20

MHD v Praze je v některých hodinách na většině linek přetížená. Stálo by za to, aby odpovědní pracovníci využili moderní technologie k propočítání potřebného množství spojů a eventuelního přesunování dopravních prostředků, kde je aktuálně třeba.

Alena 29.8.2016 19:13

Pan kp má očividně osobní zkušenost a tak se nabízí otázka, proč se před změnami šéfové pražského magistrátu nezeptají cestujících. Např.: Uveďte naši milí cestující, a že jste milí, protože nás také platíte, co konkrétně vylepšit na lince 18. Jednou větou, prosím.

kp 29.8.2016 10:11

Vždycky jsem byl přesvědčen, že MHD je určena především k tomu, aby se lidé mohli ráno dostat bez větších problémů do práce. Dívám se na jizdní řád naší nové 18, tedy té která bude jezdit pod číslem 2. Trasu původní 18 prakticky kopíruje až do zastávky Moráň. Zatímco původní linka má ještě i v současnosti (psáno před vstoupením změn do života) první spoj ve 4:57 jak ve všední dny, tak i o sobotách a nedělích, tak nová vylepšená má ve všední dny první spoj až v 5:27, o sobotách dokonce v 6:27 a o nedělích v neuvěřitelných 7:47. Linka objíždí Vojenskou nemocnici. Pravda v ranních hodinách tady udělá stejnou službu i linka číslo 1. Ale linka objíždí i Všeobecnou fakultní nemocnici na Karlově náměstí. Opačný konec nové linky číslo 2 jsem nezkoumal. Všichni zaměstnanci nemocnice pracující v nepřetržitém provozu zpravidla nastupují do práce mezi 6 a 8 hodinou ráno. Navíc to je čas kdy nastupují na oddělení připraveni pracovat. Příchod do práce je nutný zhruba nejméně o půl hodiny předem. Je velice milé být nucen každý den jezdit do práce jinými linkami, jinde přesedat, a podobně. Vždycky jsme si vybírali jak bydliště tak pracoviště podle toho aby bylo možné dojet jedinou linkou až na pracoviště bez přesedání, a pokud možno odjíždět každý den ve stejnou dobu. Stačí několikaminutový rozdíl mezi všednodenním a svátečním spojem, a vyvolává pravidelně možnost záměny obou časů. Při práci v nepřetržitém provozu ztrácíte do určité míry povědomí kterýže den v týdnu právě je. Teď navíc půjde ještě o to, že každý den v týdnu bude nutno jezdit jinou linkou, nebo spíše jinou kombinací různých linek. Každým dalším přestupem se doba strávená cestou do práce navíc neúměrně prodlužuje. Samozřejmě, že v případě, když se doba odjezdu prvního použitého spoje byť jen o několik minut liší, musíte z domova odcházet každý den na tu první z nich. Stará, bývalá linka číslo 2 byla určena pro usnadnění cest seniorů a matek s dětmi do zdravotnických zařízeni, na úřady a po nákupech. Bylo tedy celkem logické, že začínala později, končila dříve, a o sobotách a nedělích bývala mimo provoz, stejně jako o prázdninách. Senioři totiž o prázdninách zřejmě lékaře nepotřebovali. Jako staronová 18 ale nyní slouží linka číslo 2 k cestám do práce a z práce. Pochopil bych provoz jednovozovou "soupravou", pochopil bych prodloužený interval. Co ale naprosto nechápu je začátek provozu odsunutý dokonce i ve všední dny o 30 minut, o sobotách pak ještě o další hodinu navíc, a v neděli prakticky o celé 3 hodiny. Proč z toho děláte tramvaj pro lufťáky cestující na nedělní výlet do parku a na Žluté lázně. Tato úprava není úsporou ale naprostým pohrdáním pracujících v nepřetržitém provozu. Naprosto nechápu jak jste k tomuto omezení došli.

V Praze opět narůstá počet Airbnb

Foto: IPR Praha

Novela živnostenského zákona hlavnímu městu umožní jeho regulaci.

Komplikace dopravy na Letné

Foto: TSK Praha, a.s.

Oprava tramvajové trati v ulici Milady Horákové zkomplikuje dopravu na Letné.

Praha opět získá přímé spojení s Čínou

Foto: Hainan Airlines/Letiště Praha, a.s.

Více než dvacetimilionový Peking patří mezi nejlidnatější města na celém světě. Hlavní město Čínské lidové...

U pobřeží Vltavy vznikne nová stezka

U pobřeží Vltavy vznikne nová stezka/ÚMČ Praha 8

Přírodní lokalita mezi mostem Barikádníků a Libní se změní k nepoznání. U břehu Vltavy vznikne pobřežní stezka...

reklama
reklama
reklama