Pražské poříční oddělení Policie ČR

Modernizované stání pro služební plavidla Policie ČR v Praze bylo uvedeno do provozu.

Náměstek ministra dopravy Václav Bernard, policejní prezident genpor. Martin Vondrášek, ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů a primátor hlavního města Prahy Bohuslav Svoboda dnes v Praze na Veslařském ostrově slavnostně uvedli do provozu modernizovaná stání služebních plavidel Policie ČR. Sloužit budou pražskému poříčnímu oddělení.

„Ministerstvo dopravy dlouhodobě podporuje rozvoj nákladní, osobní i rekreační vodní dopravy. Jsme si vědomi toho, že nestačí jen stavět vodní cesty a přístaviště, ale je potřeba zajistit i zázemí pro bezpečnost na vodě. Význam činnosti policie na českých vodních cestách dále narůstá spolu se zvyšujícím se počtem malých rekreačních plavidel řízených jejich vůdci s omezenými zkušenostmi. Jsme proto velmi rádi, že můžeme spolupracovat s Policií ČR při zajištění potřebného zázemí pro dozor nad bezpečností, obdobně jako se děje například na nových dálnicích,“ prohlásil Václav Bernard, náměstek ministra dopravy.

Pražské poříční oddělení

„Pražské poříční oddělení zajišťuje širokou a zároveň vysoce specifickou škálu činností souvisejících s bezpečností na vodních plochách, k čemuž potřebuje nejen kvalitní zázemí pro personál, ale také pro používanou techniku. Těší mne, že se za výrazného přispění Státního fondu dopravní infrastruktury podařilo právě tolik potřebné plovoucí garáže vybudovat a mé poděkování proto patří každému, kdo se na úspěšné realizaci projektu jakkoliv podílel,“ uvedl policejní prezident genpor. Martin Vondrášek.

Vltava a říční oddělení Policie ČR

„To, že Ředitelství vodních cest ČR vybavilo stání služebních plavidel poříčního oddělení Policie ČR v Praze na Veslařském ostrově plovoucím molem s dalbami, které umožňují bezpečné stání služebních plavidel i za největších povodní je nesmírně dobrou zprávou pro Pražany,“ řekl primátor hlavního města Prahy Bohuslav Svoboda. „Máme Vltavu rádi, Vltava má ráda nás, ale občas trochu zlobí. Teď je významně zlepšena akceschopnost Policie ČR v rámci Integrovaného záchranného systému. A to posiluje bezpečnost, která pro vedení Prahu jednou z největších priorit.“

Lubomír Fojtů, ředitel ŘVC ČR:

„Ředitelství vodních cest ČR v rámci své investiční akce vybavilo v roce 2015 stání služebních plavidel poříčního oddělení Policie ČR v Praze na Veslařském ostrově plovoucím molem s dalbami, které umožňují bezpečné stání lodí i za největších povodní. V průběhu loňského roku jsme pak molo modernizovali a doplnili o nové plovoucí garáže, které poskytují ochranu proti povětrnostním vlivům. V nových garážích je prostor pro 5 lodí policie.“ popisuje Lubomír Fojtů, ředitel ŘVC ČR.

Stání pro služební plavidla tvoří dvě kryté garáže. Jedna garáž pojme dvě plavidla a druhá tři plavidla pro dozorovou činnost a zásahy policie na řece Vltavě. Každé místo pro vyvázání lodě je široké 3,5 až 4 m a dlouhé 10,8 m, aby pojmulo celé spektrum plavidel užívaných policií. Kryté stání tvořené mohutnými železobetonovými plováky vyplněnými polystyrenem a ocelovou konstrukcí s plechovým opláštěním zajišťuje pohodlný přístup k plavidlům za každého počasí.

Jedno stání ve dvojgaráži je navíc vybaveno zdvihacím zařízením, které umožní vyzvednout plavidlo o největší hmotnosti 10 tun až metr nad hladinu pro pravidelnou kontrolu dna a pohonné části a údržbu. Vlastní garáže jsou upevněny k plovoucímu molu délky 45 m vybudovanému před 9 lety. Pomocí vysokovodních daleb je pak zajištěna možnost pohybu mola včetně nových garáží nahoru a dolů spolu s hladinou řeky Vltavy. Stání tak neohrozí ani největší povodně, jaké Praha zažila v roce 2002.

„Při realizaci projektu jsme využili naše bohaté zkušenosti z výstavby plovoucích mol. Stavbu jsme provedli v souladu se smluvními podmínkami FIDIC, což prakticky znamená dodávku 'na klíč'. Sami jsme připravili projektovou dokumentaci, navrhli konstrukci a provedli výstavbu. Věříme, že modernizace stání přinese policistům větší bezpečnost při manipulaci s plavidly a celkově jim usnadní výkon služby," říká Milan Hromádka, ředitel závodu 6 společnosti Metrostav DIZ.

Celkové náklady na vybudování pražského stání dosáhly částky 23,1 mil. Kč vč. DPH a financoval je Státní fond dopravní infrastruktury. Stavbu realizovala společnost Metrostav DIZ, s.r.o.

11. 4. 2024, TZ: RVCCR

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Parkourové hřiště u Port7

Parkour Praha/ÚMČ Praha 7

Holešovice mají další důvod k pohybu! V areálu Port7 u řeky vzniklo moderní parkourové hřiště, které nabízí...

Na Vltavu se vrátily sezonní lodě

přívoz/ÚMČ Praha 5

S příchodem jara se na svoje trasy koncem minulého měsíce vrátily také sezonní přívozy. Lidem z Prahy 5 s přesunem...

Petynka ve výstavbě

Petynka/ÚMČ Praha 6

Praha 6 prostřednictvím své organizace SNEO zahájila proces dostavby krytého bazénu na Petynce.

Nový areál záchranné stanice pro volně žijící živočichy

Záchranná stanice/MHMP

V pražských Jinonicích byla dokončena stavba moderního zázemí Záchranné stanice hl. m. Prahy pro volně žijící...

reklama reklama
reklama reklama